0

ویروس کرونا؛ ۹ قانون ساده برای پیشگیری از کرونا در محیط کار

 
aftabm
aftabm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 25059
محل سکونت : اصفهان

ویروس کرونا؛ ۹ قانون ساده برای پیشگیری از کرونا در محیط کار

ویروس کرونا؛ ۹ قانون ساده برای پیشگیری از کرونا در محیط کار

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در محیط کار باید برخی از نکات بهداشتی را رعایت کرد.

۹ قانون ساده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط کاربه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی در تمامی محیط‌ها از جمله محل کار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مهم است.

به توصیه کارشناسان افراد تا حد امکان باید از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد خودداری کنند، اما اگر کارتان به گونه‌ای است که در این شرایط بحرانی نیز مجبور به حضور در محیط کار هستید، با رعایت نکات زیر می‌توانید ریسک ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا نیاز به زدن عینک محافظ است؟


برای رفتن به سر کار این ۹ قانون را رعایت کنید

۱) از ساعت، انگشتر و دست بند استفاده نکنید.

۲) با خود ظرف، قاشق و چنگال، فلاسک و چند عدد لیوان یک بار مصرف به همراه داشته باشید. غذایتان را در ظرفی که با خودتان آورده اید خورده و به کسی تعارف نکنید. ظرف غذایتان را در خانه بشویید.

۳) قبل از شروع به کار، صفحه کلید، تلفن، میز و هر آن چه که قرار است با آن در تماس باشید، با الکل طبی ۷۰ درصد ضدعفونی کنید.

۴) اولین دستمال کاغذی روی میزتان را که در مجاورت با هوای آزاد بوده و آلوده شده است را دور بیندازید و از دستمال بعدی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: ۲۲ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی


۵) حتما هنگام خروج از خانه، از دستکش و ماسک استفاده کنید. پس از پایان کار، دستکش و ماسکی را که استفاده کرده اید در یک کیسه پلاستیکی یندازید و پس از بستن در آن، به سطل زباله بیندازید. سپس دست خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

۶) فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از نزدیک شدن افراد به کمتر از یک متری خود، جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید چیزی را به یکدیگر نشان دهید، فایل آن را با استفاده از تلفن همراه خود برای هم بفرستید.

۷) از تلفن مشترک استفاده نکنید.

۸) پس از گذشت هر یک ساعت و خوردن هر چیزی، دست خود را با آب و صابون بشویید.

۹) در اصلی و ورودی سرویس بهداشتی را نیمه باز بگذارید تا مجبور به باز کردن آن و آلوده شدن دستانتان پس از شست و شو نشوید.

۱۰) هواکش سرویس بهداشتی را همیشه روشن بگذارید و از وجود تهویه مناسب یا باز بودن پنجره در محل کار اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/

دوشنبه 18 فروردین 1399  2:09 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها