0

۱۳ نکته مهم کاربردی در مورد آرماتوربندی

 
narmakdownload
narmakdownload
کاربر جدید
تاریخ عضویت : آبان 1397 
تعداد پست ها : 3

۱۳ نکته مهم کاربردی در مورد آرماتوربندی

13 نکته مهم کاربردی در مورد آرماتوربندی,ارماتور,ارماتوربندی

۱۳ نکته مهم کاربردی در مورد آرماتوربندی

در این جا قصد داریم به ۱۳ نکته اجرایی مهم در خصوص آرماتوربندی اشاره مختصری بکنیم :

 

۱-زمانی که بتن ریخته میشود آرماتورهای فلزی باید از گل ، روغن و مواد غیر فلزی دیگر که باعث کاهش چسبندگی بین بتن و آؤماتور میشوند پاک شوند .

 

۲- تمام آرماتورها در آرماتوربندی باید به روش سرد خم شوند مگر اینکه با توجه به نظر مهندس مسئول نظارت به نحو دیگری این کار انجام گیرد

 

۳- برای بتن آرماتورها در آرماتوربندی نباید میلگردهای متقاطع راه به هم جوش داد

 

۴- حداقل فاصله آزاد بین میلگردهای موازی نباید از هیچ کدام از طرفین ۲٫۵ سانتی متر کم تر باشد

 

۵- در موردی که آرماتورهای موازی در دو یا چند ردیف قرار دارند میلگردهای ردیف بالایی باید مستقیم روی ردیف پایینی قرار گیرد و فاصل بین آنها باید حداقل ۲٫۵ سانتیمتر باشد

ارماتوربندی پی,ارماتوربندی و نکات,اموزش اجرا ارماتور

-محدودیت فاصله بین میلگردها در آرماتوربندی باید برای فاصله آزاد بین یک وصله پوششی تماسی و وصله های به میلگرد مجاور نیز رعایت شود .

 

۷- در دیوارها و دال ها فاصله بین آرماتورهای خمشی اصلی در آرماتوربندینباید از هیچ یک از مقادیر سه برابر ضخامت دیوار یا دال و ۴۵ سانتی متر بیشر شود .

 

۸-حداقل پوشش بتن بتنی که روی زمین ریخته میشود و به طور دائم در تماس با آن باشد باید ۷٫۵ سانتی متر باشد.

 

۹- در ستون ها شیب قسمت مایل میلگرد انتظار خم شده نسبت به محور ستون نباید از ۱ به ۶ بیشتر شود .

 

۱۰- قسمت هایی از میلگرد انتظارخم شده که بالا و پایین محل خم ها قرار دارند در آرماتوربندی باید موازی با محور ستون باشند .

 

۱۱- در محل خم های میلگرد های انتظار خم شده باید آنها را به وسیله تنگ های عرضی مارپیچ یا قسمت هایی از سیستم کف به طور افقی مهار نمود.

 

۱۲- میلگردهای انتظار خم شده در آرماتوربندی باید قبل از جایگذاری در قالب ها خم شده باشند

یک شنبه 17 آذر 1398  11:53 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها