0

اصلاح طرح های بازپرداخت بازاریابی شبکه ای

 
kalali135
kalali135
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 1143
محل سکونت : خراسان رضوی

اصلاح طرح های بازپرداخت بازاریابی شبکه ای

کمیته نظارت بازاریابی شبکه ای به منظور توزیع عادلانه و ایجاد محدودیت در سطوح پرداخت کمیسیون و پاداش معیارهایی را تبیین نموده است و شرکت ها را ملزم نموده است ظرف مدت معینی طرح سود دهی خود را براساس این معیارها منطبق نمایند؛ به گونه ای که تمامی پرداخت های شرکت بعد از موعد مقرر شده براساس طرح درآمدی جدید می بایست صورت گیرد. معیارهای اعلامی توسط کمیته به صورت زیر می باشد:

1- جهت پرداخت سود خرده فروشی هیچ گونه شرطی نباید لحاظ شود؛ چرا که برخی از شرکت ها در طرح خود با افزایش پلکانی فروش، سود خرده فروشی خود را افزایش داده و یا از شروط مختلف برای پرداخت سود خرده فروشی استفاده می نمودند.
2- سود خرده فروشی به صورت تخفیف بر روی محصولات ارائه گردد و به صورت ماهیانه به حساب بازاریابان واریز نگردد؛ همچنین کمیسیون خرده فروشی می بایست از کمیسیون و پاداش مجموعه ای تفکیک گردد.
3- پاداش استخری، پاداشی است که از فروش ناخالص شرکت به افراد واجد صلاحیت پرداخت می شود. شرکت نباید در طرح سود دهی اش از این پاداش برای تشویق افزایش خرده فروشی بازاریابان استفاده کند.
4- حداکثر مبلغ خرید برای واجد صلاحیت دریافت کمیسیون و پاداش شدن در طرح، یک میلیون ریال است. تعیین این مبلغ در قالب امتیاز مجاز نیست.
5- کمیسیون بازاریابان سطوح بالاتر که مشارکت در جذب، آموزش و حمایت بازاریابان جدید دارند تا 7 سطح و با تجمیع حجم فروش گروهی آنان باید محاسبه و پرداخت گردد.
6- جهت ارتقاء بازاریابان، 15 رده مدیریتی می بایست در نظر گرفته شود. معیارهای ارتقاء بازاریابان عبارتند از: افزایش حجم فروش گروهی، افزایش تعداد بازاریابان دارای رده مدیریتی، حفظ حجم فروش در بازه زمانی مشخص و تعداد مستقیم گروه فروش فعال است. 
7- پاداش هایی که انگیزه اشخاص برای توسعه و ساختن گروه های فروش بیشتر را می گیرد می بایست حذف گردد، برای مثال پاداش هایی که براساس تشکیل دوگروه فروش و میزان امتیاز مشخص در هر شاخه به بازاریابان پرداخت می شد و یا جا به جایی شاخه ها یا تفکیک آن ها به دو شاخه بزرگ و کوچک از طریق تجمیع گروه های فروش جزء این موارد حساب می گردد.
8- هرگونه محدودیت در سقف درآمدی که به صورت روزانه و ماهیانه تعیین شده است در طرح سوددهی می بایست حذف گردد و بازاریابان مستحق براساس میزان فعالیت و شایستگی شان امکان دریافت پورسانت را داشته باشند.
9- حداکثر 40 درصد از فروش شرکت بابت کمیسیون خرده فروشی پرداخت شود. این درصد با احتساب حذف هزینه های تبلیغات، انبارداری و واسطه ها می بایست لحاظ گردد. با این وصف پرداخت پورسانت براساس سعی و تلاش بازاریابان مجموعه دار که اشتغال به آموزش و پشتیبانی زیر مجموعه شان را دارند، ملموس تر خواهد شد و شرکت های بازاریابی شبکه ای نیز با حذف واسطه های سنتی امکان عرضه کالاهای باکیفیت تر و قابل رقابت تر از لحاظ قیمت برای مصرف کننده نهایی را خواهند داشت.

منبع: ایران هشدار

جمعه 7 آبان 1395  11:01 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها