و یا این که حضرت علی (ع) به اصحاب خود فرمودند: ریش خود را کوتاه و شارب خود را زیاد کنید که هیبت آن برای دشمن زیادتر است! (رساله رفع شبهات: تالیف حسین تابنده انتشارات حقیقت ص ۶۲، 64، 65، 68)
دقیقا همین موضوع درجریان منحرف احمدالحسن وجود دارد و در این جریان احادیث را یا جعل میکنند یا با تفسیر به رای احادیث آن را به خود نسبت میدهند، برای نمونه در جریان یمانی احادیث مربوط به آخرالزمان را به خود نسبت میدهند و توصیف خروج یمانی و نشانههای آخر الزمان را با تفسیر به رای، شیعیان را به خود دعوت میکنند.
مخالفت با مراجع تقلید و علما
یکی دیگر از شباهتهای عجیب احمد الحسن و قطب دراویش مخالفت این دو با مراجع تقلید و علمای دین است به نحوی که قطب سیاسی صوفیه با نسبت دادن روحیه انحصار طلبی به مراجع نسبت به شغل و کار آنها اعتراض کرد و در جلسه سخنرانی خود با لفظ "بی خود کردن در امور طریقتی صوفیه دخالت میکنند " مخالفت خود را با مراجع نشان داد.
مخالفت با مراجع تقلید در جریان انحرافی یمانی به وضوح مشاهده میشود به نحوی که این جریان انحرافی با نفی جایگاه مراجع تقلید و علما در پی غصب جایگاه آنان هستند تا به رسالت خود، یعنی نابودی مذهب با به کارگیری مذهب دست یابند. مدّعی جریان یمانی در تبلیغات خود مرتباً بر علیه علمای دین، حوزه علیه ومراجع تقلید هتّاکی و جسارت میکند، وصریحاً میگوید: که ما آمدهایم که وساطت علماء بین مردم ودین وخدا را حذف کنیم!
سیاسی بودن هر دو جریان
ظهور جریان سیاسی صوفیه در عصر پهلوی (شروع حرکت سیاسی فرقه گنابادیه نه تشکیل آن) و جریان یمانی با جریان بعثی، امری غیرقابل انکار است و همین امر مهر تاییدی بر سیاسی بودن این دو جریان سیاسی است که استعمار با به وجود آوردن تفزقه دینی و تاسیس جریانهای انحرافی سیاسی به نام دین سرسپردگی این جریانهای سیاسی را بر همگان ثابت کرده است به نحوی که حمایت بیقید و شرط رسانههای استکبار از این دو جریان سیاسی آن هم به نام دین! مهرتاییدی بر ادعای فوق است.
ادعاهای واهی
جریان سیاسی صوفیه و جریان انحرافی یمانی برای جذب افراد ساده لوح با ادعاهای واهی به این امر میپردازند که این ادعاها مهر بطلان مسیر انحرافی آنها است. برای نمونه نورعلی تابنده در مهر1392 ادعا کرد " بیعت با ما همان ادامه بیعت با خداوند است" وی در ادامه ادعاهای واهی خود اظهار داشت: بیعتی که با ما میکنند ادامه بیعتی است که قبل از خلقت کردهاند!
احمد الحسن هم با اینکه سید نیست از عمامه سیاه استفاده می کند و ادعا میکند: "من مایه رحمتم برای اسلام، بلکه برای اهل زمینم، اهل بیت (ع) هر کجا بروم، همواره با من هستند وصریحاً میگویم که خدواند مرا برگزیده است؛ صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده، وخود صاحب نفس مطمئنه شدهام. من میخواهم شیعیان را متحد کنم از عالم و عامی؛ من آمادگی دارم حقایق را برای همه روشن کنم، وبه صورت سیاه وسفید نشان دهم. خدا نور است وکلام او نور است. در عین حال هیچ ادعایی هم ندارم"/فرقه نیوز