پاسخ به:قرار شب دوم ماه مبارک رمضان
دوشنبه 9 تیر 1393 1:05 PM
مرحوم طبرسی در این جا می فرماید: «مفسران بر این عقیده هستند که مقصود آیه، چشم زخم است؛ البته برخی نیز قبول ندارند؛ ولی اکثر قریب به اتفاق بر همین قولند» مجمع البیان، ج 10، ص 341
در منابع روایی هم مطالب فراوانی در مورد حقیقت داشتن چشم زخم وجود دارد؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «چشم زخم، حق است و می تواند قله کوه را به زیر افکند» بحارالأنوار، ج 6، ص 60، باب 1، تأثیر السحر و العین و حقیقته.