همراه بانک:
1- از نصب نرم افزارهای همراه بانکی که از طریق پست الکترونیک دریافت نمودهاید، اجتناب کنید.
2- از غیرفعال بودن سرویسهای ارتباطی تلفن همراه خود از جمله بلوتوث (Bluetooth) و اینفرارد (Infrared) در مواقع غیرضروری اطمینان حاصل نمائید.
3-در صورت مفقود یا سرقت شدن تلفن همراه، باید اقدامات لازم برای تغییر شناسه و کلمه عبور خود در سامانههای پرداخت الکترونیکی و همراه بانک صورت پذیرد.
4- پیامهای دریافتی از طریق سامانه همراه بانک که در منوی صندوق پیامهای برنامه قرار میگیرند را پس از خواندن، حذف نمایید.
5- پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف نمایید. با این کار کلیه اطلاعات حساب های ثبت شده و نیز پیام های دریافتی شما بر روی گوشی از بین میروند.
6-در زمان نصب نسخه جدید نرم افزار همراه بانک، ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نموده و آن نسخه جدید را نصب نمایید.
7-استفاده از PIN جهت قفل نمودن گوشی موکداً توصیه میگردد.
8- گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه و در صورت عدم استفاده قفل گردد.
9- تغییرات در عملکرد تلفن همراه خود را همیشه رصد کنید. چنانچه نرمافزاری نصب کردید و پس از آن دستگاه در پاسخ به دستورات شما کند عمل میکند یا باتری گوشی شما سریع تر از قبل تخلیه میگردد، این میتواند نشانهای مبنی بر وجود کدهای مخرب در دستگاه شما باشد. لذا تا زمانی که به نمایندگی مربوطه جهت اطمینان و احیاناً رفع مشکل مراجعه نکرده اید به همراه بانک متصل نشوید.
10-شماره سریال پانزده رقمی مربوط به کد گوشی تلفن همراه (International Mobile Equipment Identity) یا (IMEI) خود را جهت ردیابی گوشی در صورت مفقود شدن از طریق مراجع قانونی، یادداشت و نگهداری نمایید. (از طریق وارد نمودن کد #06#* در گوشی تلفن همراه قابل مشاهده می باشد.)
11- از باز نمودن فایلهای پیوست ایمیلهای خود از طریق تلفن همراه اکیداً اجتناب نمایید