پاسخ به:وضو
چهارشنبه 21 اسفند 1392 8:22 PM
1- وحید خراسانی : هر چند شرط صحت آنها نيست ولي در كمال آنها معتبر است.
2- وحید خراسانی : و ادخال ميت در قبر.
3- وحید خراسانی و مکارم شیرازی اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
4- وحید خراسانی ، شبیری زنجانی : رفتن به مسجد (شبیری زنجانی : و حرم معصومين).
مکارم شیرازی : اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
5- وحید خراسانی : براي خواندن قرآن و نوشتن آن
مکارم شیرازی : براي خواندن قرآن، و براي دعا و مانند آن.
6- مکارم شیرازی اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
7- سيستاني: مستحب بودن وضو [در 6مورد بالا] كه بعضي از فقها فرموده اند ثابت نيست، بلي اگر كسي به احتمال مستحب بودنش وضو بگيرد صحيح است.
مکارم شیرازی اين مورد را در رساله خود نياورده اند.
8- يعني كسي كه وضو دارد دوباره وضو بگيرد.
مظاهري: مستحب است انسان هميشه با وضو باشد بلكه مستحب است كسي كه وضو دارد دوباره وضو بگيرد
9- وحید خراسانی : به غير از طواف واجب و نماز طواف - كه وضو در آن دو شرط صحت است.
10- وحید خراسانی : يا طواف واجب انجام دهد.
سيستاني: اگر كسي به احتمال مستحب بودن موارد فوق وضو بگيرد وضويش صحيح است و هر كاري كه بايد با وضو انجام داد، مي تواند بجا آورد مثلا مي تواند با آن وضو نماز بخواند.
مکارم شیرازی : هر گاه به قصد يكي از اين كارها وضو بگيرد تمام كارهايي را كه مشروط به وضو است مي تواند انجام دهد.
یا صاحب الزمان علیه السلام