پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه
یک شنبه 12 بهمن 1393 8:30 PM
یکی از دلایلی که شاید شما بخواهید بجای FumeFX از Phoenix FD 2.0 استفاده کنید سازگاری بسیار بالا با موتور رندرینگ VRay می باشد. این بدان معناست که شما میتوانید در صحنه هایی که از Phoenix FD 2.0 از تمامی متریال ها، نورها و خواص موتور رندرینگ VRay استفاده نمایید.سرعت Phoenix FD 2.0 بسیار بالاتر از تجربه شما با FumeFX بوده و پشتیبانی از تمامی سخت افزارهای موجود و صد البته کارت های گرافیک (GPU accelerate) سرعت بی نظیری را در شبیه سازی سیالات به شما ارائه میدهد. یکی از بیشترین مانورهای توسعه دهندگان Phoenix FD 2.0 استفاده از قابلیت Fluid Displacement می باشد. این قابلیت ابتکاری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید جزییات بسیار زیادی را به سیالات خود اضافه نمایید. این جزییات میتوانید به آتش، مه، دود، مایعات و ... نسبت داده شود.در بخش شبیه سازی سیالات شما متوانید با استفاده از قدرت CPU وGPU پردازش شبیه سازی های سنگین را با سرعت بسیار مناسبی انجام داده و در محیط برنامه خود پیش نمایش از آن را به صورت RealTime ملاحظه نمایید.
با تکیه بر الگوریتم های فیزیکی، شبیه سازی بسیار دقیق و واقعی انجام خواهد شد. شما میتوانید در حین انجام تغییرات در پارامترهای شبیه سازی را نیز انجام دهید به گونه ای که عملیات شبیه سازی باعث عدم دسترسی شما به امکانات نرم افزار نخواهد شد و در حین اینکه شبیه سازی در حال انجام می باشد شما نیز میتوانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید. پشتیبانی از سیستم ذره ای (3DS Max & Maya Particle systems) ، پشتیبانی از MEL Maya و MaxScript، سیستم شبیه سازی بسیار قدرتمند بر پایه نیروهای فیزیکی نرم افزارهای 3ds max و Maya و دهها خصوصیت دیگر را میتوان برای Phoenix FD 2.0 برشمرد.نکته بسیار بسیار جالب در مورد Phoenix FD 2.0 این است که میتوانید نتیجه نهایی را به صورت RealTime در Vray RT نیز مشاهده نمایید. بنابراین میتوانید با در اختیار داشتن سیستم های رندرینگ مناسب همانند سیستم های R-120 , R-118, R-200 و ... از نهایت سرعت و کیفیت رندرینگ شبیه سازی خود به صورت Realtime بهره مند شوید.
برای تست Phoenix FD 2.0 از نسخه پیش نمایش آن در نرم افزار 3DS Max و سیستم رندرینگ تخصصی R-120 جدید مازستا استفاده کردیم. با توجه به در اختیار گرفتن 3000 هسته پردازشی گرافیکی در رندرینگ RealTime یک فایل تست مشابه fumeFx ایجاد کردیم. پیش نمایش رندرینگ توسط Vray RT به گونه ای بود که ما در حال تماشای رندرینگ نهایی بودیم و میتوانستیم تمام پارامترهای را تغییر دهیم.
حس بسیار زیبایی که شما در حین تغییر پارامترها بتوانید رندرینگ خروجی را نیز مشاهده نمایید بسیار ما را شگفت زده نمود. پشتیبانی از روشنایی عمومی (GI) ، نورپردازی با تمام نورهای و خصوصیات 3ds max و Maya ، استفاده از توابع رندرینگ Vray مانند Motion blur و DOF، پشتیبانی از تمام سیستم های دانیامیکی 3ds max و Maya و صدها قابلیت دیگر شما را قادر می سازد که Phoenix FD 2.0 را به عنوان یکی از بهترین های در نوع خود بشناسید. اینک باید منتظر رقابت Phoenix FD 2.0 و FumeFX 3.0 بر سر کیفیت، سرعت و قدرت شبیه سازی بنشینیم.