0

برنامه نویسی اندروید

 
miladhzz3
miladhzz3
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1391 
تعداد پست ها : 39
محل سکونت : kjk

آموزش برنامه نویسی اندروید - قسمت دوم
دوشنبه 28 اسفند 1391  12:05 PM

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش برنامه نویسی اندروید – سطح مبتدی (قسمت دوم)

گردآورنده: میلاد حاتمی

ایمیل: miladhzz@gmail.com

فیس بوک: www.facebook.com/miladhzz

وب سایت: www.program-shop.ir

کلوب:  www.cloob.com/name/miladhzz

منبع انگلیسی: Android Application Development For Dummies

 

تمام نرم افزارهایی که برای ساخت برنامه های اندروید لازم هستند رایگان می باشند. حتی کدها نیز رایگان هستند.

اندروید از هسته ی اوپن سورس linux 2.6 ساخته شده است.

Android framework:

در سطح بالاتری از هسته لینوکس 6/2 فریم ورک اندروید با خصیصه های متعددی تولید شده است. این ویژگی ها از تعداد زیادی پروژه اوپن سورس استخراج شده اند. خروجی این پروژه ها در زیر نمایش داده شده است:

- The Android run time :

ترکیبی است از کتابخانه های هسته ی جاوا و ماشین مجازی Dalvik.

- OpenGL :

این API برای ایجاد تصاویر دو بعدی و سه بعدی در کامپیوتر استفاده می شود.

- Webkit :

موتور مرور اوپن سورس وب که توابعی را برای نمایش محتوای وب و لود کردن صفحات دارد.

- Sqlite :

یک موتور اوپن سورس بانک اطلاعاتی رابطه ای است که در سیستم طراحی و تعبیه شده است.

- Media Framework :

این کتابخانه ها به شما برای پخش و ضبط صدا و ویدئو اجازه می دهند.

- Secure sokets layer (SSL) :

این کتابخانه ها برای امنیت ایتنرنت کاربرد دارد.

به شکل زیر توجه کنید، لیست کتابخانه های عمومی اندروید هستند.

Application Framework :

شما شاید تصویر کنید که "خب، این که خیلی خوب است، اما چطور این کتابخانه ها ما را برنامه ساز می کنند؟"

خیلی ساده است:

تمام این فریم ورک های اوپن سورس از طریق اندروید برای شما در دسترس هستند. شما نباید نگران این باشید که چطور اندروید با Sqlite یا باقی موارد تعامل برقرار می کند.

اندروید استفاده از این کتابخانه های داخلی را برای شما با ساختن توابع زیر مهیا می کند:

- activity manager

مدیریت چرخه عمر activity

- telephony manager

فراهم کردن دسترسی به سرویس های تلفنی

- view system

مدیریت یا پاسخگویی به viewها و layoutهایی که شما در رابط کاربری ساخته اید.

- location manager

پیدا کردن موقعیت جغرافیایی دستگاه

به شکل زیر توجه کنید، کتابخانه های application framework را می بینید:

از هسته تا application سیستم عامل اندروید از تکنیک های اثبات شده ی اوپن سورس ایجاد شده است. که این به شما امکان می دهد برنامه های بسیار قوی بسازید.

شکل زیر نمای کلی را نمایش می دهد:

بعضی مواقع شما می خواهید از منابع هسته ی اندروید استفاده کنید. یک مثال ساده می تواند استفاده از آیکن های اندروید برای منوی تنظیمات خودتان باشد.

فصل دوم: آماده کردن محیط برنامه نویسی اندروید

نصب و پیکربندی نرم افزارهای لازم

الان زمان نصب برنامه های مورد نیازمان است، مانند نصب و پیکربندی SDK . برای این منظور موارد زیر لازم است:

- Java JDK

- Android SDK

- Eclipse IDE: محیط مجتمع که ما برای برنامه نویسی استفاده خواهیم کرد.

- Android ADT

در قسمت بعدی به شما روش دانلود و نصب و پیکربندی ابزارهای بالا را نشان خواهیم داد.

نصب (java development kit) JDK:

دانلود JDK:

1- به آدرس زیر بروید:

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

 

صفحه دانلود جاوا SE باز می شود.

2- روی لینک JDK که زیر Java platform است کلیک کنید.

صفحه دانلود باز می شود که از شما نوع سیستم عامل را می پرسد.

3- از لیست بازشونده پلتفرم خود را انتخاب کنید و روی دکمه دانلود بزنید.

4- روی skip بزنید که پایین صفحه است.

5- روی jdk-6u20-windows-i586.exe کلیک کنید تا دانلود آغاز شود.

6- گزینه save as را انتخاب کنید.

 

نکته: تصویر وبی که در شکل 5-2 آمده است شاید در آینده متفاوت باشد، برای اطمینان از اینکه صفحه درست را باز کرده اید به سایت زیر بروید که در اینجا مسیر مستقیم دانلود را نشان می دهد.

http://developer.android.com/sdk/requirements.html

 

نکته مهم: به یاد داشته باشید که SDK که ما لازم داریم باید برای اندروید 2.2 باشد که نسخه ی لازم ما نسخه 5 و 6 می باشد. اگر نسخه ی دیگری نصب کنید در آینده با پیغام های خطای ناشناسی روبرو خواهید شد.

 

 

زکات علم نشر آن است - امام علی (ع)

تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon
دسترسی سریع به انجمن ها