پاسخ به:شبكه و امنيت
یک شنبه 15 بهمن 1391 11:22 PM
اوایل سال جاری میلادی هنگامی که فیسبوک بهطور رسمی خبر از خرید شبکه اجتماعی اینستاگرام را داد، گزارشهایی نیز مبنی بر پیشنهاد توییتر برای خرید این سرویس پیش از آن تاریخ، منتشر شدند. این گزارشها بیان میکردند توییتر در مذاکره خود موفق به راضی کردن مدیران اینستاگرام نشده. اما حالا، نیویورک تایمز با انتشار مطلبی، از جنبههای دیگر این موضوع پرده برداشته است.
کوین سیستروم در آگوست گذشته رسما اعلام کرده بود که پیش از پیشنهاد فیسبوک، هیچ گونه پیشنهاد رسمی دیگری را برای خرید سرویسش از طرف شرکتی دریافت نکرده است.
اما گزارشات اخیر نشان میدهند که او بهطور شفاهی پیشنهاد 525 میلیون دلاری توییتر برای خرید اینستاگرام را پذیرفته بود اما چند هفته بعد، اتفاقات عجیب دیگری رخ داد و مارک زاکربرگ با پیشنهاد 1 میلیارد دلاری خود توانست این شبکه را از آن خود نماید.
گزارش منتشر شده اذعان میکند گفتگوهای انجام شده بین سیستروم و توییتر تماما در خارج از دفاتر رسمی این دو شرکت و در جایی مانند رستورانها انجام شده است. در آن بین نیز مدیر اینستاگرام یک فرم از مشخصات کلی قرارداد را از توییتر دریافت کرد اما آنرا پیش خود نگه نداشت.
در صورتی که این موضوع حقیقت داشته باشد، احتمال ایجاد مشکلات قانونی برای کوین سیستروم وجود خواهد داشت.
حال این اپلیکیشن به تازگی قانون حریم خصوصی خود را تغییر داده و این تغییر پیامدها و بازخوردهای مختلفی را در پی داشته است. از جمله اینکه،بسیاری از کاربران تصور میکنند این برنامه قصد فروش عکسهایشان را دارد که البته این موضوع از سوی اینستاگرام تکذیب شده است.
البته باید بدانید که بر اساس این تغییرات، اینستاگرام میتوانست اطلاعات کاربران را در اختیار فیسبوک و شرکتهای تبلیغاتی قرار دهد. اما در این رابطه، کوین سیستروم با اشاره به سه نکته تبلیغات در اینستاگرام، حق مالکیت و تنظیمات حریم خصوصی گفت، مشخص خواهد شد قرار است چه اتفاقی برای عکسهای کاربران بیفتد.
سیستروم - مدیر اینستاگرام - در وبلاگ این شرکت نوشته است:
قصد ما از تغییر قانون حریم خصوصی، همکاری با شرکتهای تبلیغاتی بود. اما به اشتباه این مساله توسط بسیاری از کاربران اینگونه تفسیر شد که ما قصد فروش عکسهای آنها به دیگران را داریم. این درست نیست و استفاده از «کلمات پیچیده» در متن قانون جدید باعث برداشت اشتباه کاربران شده است. به طور واضح باید بگویم که ما قصد فروش عکسهای شما را نداریم.
منظور اصلی ما این بود که ...
سیستروم در ادامه مطلبی که خودش در وبلاگ اینستاگرام نوشته توضیح میدهد: ایده تبلیغات اینستگرام برای هر دو گروه کاربران و برندها مفید است. آنها میتوانند عکسها و اکانتهای خود را برای پیرویهای معنادار و مرتبط ترویج دهند. اگر شرکتی بخواهد خودش را در اینستاگرام نشان بدهد، فعالیت کاربران، همچون دنبال کردن آن اکانت، به سایرین نمایش داده میشود به طوریکه دیگران میتوانند ببینند چه کسی آن شرکت را دنبال میکند.
به عبارت دیگر، اگر شما دنبال کننده یک برند دوچرخه در اینستگرام باشید، تصویر شما و این حقیقت که شما دنبال کننده آن شرکت هستید برای دیگر کاربران نمایش داده خواهد شد.
سیستروم همچنین به این مشکل که آیا عکسهای کاربران در تبلیغات استفاده خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت: «ما برنامهای برای این کار نداریم.»
مسایل دیگر
چیزی از مندرجات کاربران تغییر نکرده است. «اینستگرام هیچ گاه ادعایی مبنی بر مالکیت عکسهای شما را نداشته است ...» در مورد تنظیمات امنیتی نیز هیچ چیزی تغییر نکرده است.
سیستروم بیان کرده است: «تنظیمات اینکه چه کسی میتواند عکسهای شما را ببیند تغییری نکرده است. اگر عکس خود را به صورت محرمانه و خصوصی تنظیم کردهاید، اینستگرام آن را فقط برای افرادی که شما اجازه دیدنش را به آنها دادهاید، نشان میدهد.»
جنجال پیش آمده بخاطر تغییر قوانین حریم خصوصی اینستاگرام تا جایی پیش رفت که طی روزهای گذشته تعدادی از حسابهای معروف برندهای بزرگ نیز این شبکه را تهدید به ترک و عدم فعالیت در آن کرده بودند.
کریمی که جهان پاینده دارد تواند حجتی را زنده دارد
دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی