پاسخ به: تحقيقات اقتصاد كشاورزي
پنج شنبه 23 آذر 1391 12:15 AM
3 : تحقيقات اقتصاد كشاورزي 1388; 1(2):43-60. |
آثار جهاني شدن بر صادرات محصولات كشاورزي: مطالعه موردي زعفران |
موسوي سيدنعمت اله*,يزداني سعيد,رضايي محمدرضا |
* گروه اقتصاد كشاورزي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت |
اين مطالعه با هدف بررسي اثر جهاني شدن بر روي صادرات زعفران صورت گرفت. با توجه به ارتباط ميان واردات با عرضه و تقاضاي داخلي، الگويي مشتمل بر توابع سطح زيرکشت، عملکرد، تقاضاي داخلي و صادرات زعفران با استفاده از داده هاي دوره 1359-1383 جهت دست يابي به هدف بالا انتخاب و برآورد شد. اثر جهاني شدن نيز با استفاده از شاخص ادغام تجاري مورد بررسي قرار گرفت. نتايج بدست آمده از آزمون همزماني حاکي از وجود رابطه همزماني ميان معادله ها بود. |
كليد واژه: جهاني شدن، صادرات، زعفران |
نسخه قابل چاپ |
أَلْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: أَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ. .