روابط عمومی ها مهمترین ابزار رسیدن به ارزش های اسلامی در پدیده جهانی شدن هستند
شنبه 18 آذر 1391 12:17 PM
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالرضا عزیزیˈشامگاه جمعه در آیین افتتاحیه دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که در برج میلاد برگزار شد، افزود: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که روابط عمومی در تمام تشکیلات و سازمان ها وجود دارد، ولی اهالی روابط عمومی از جایگاه خود رضایت نداشته و روابط عمومی هیچگاه در جایگاه خود قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت: نیازمند آن هستیم که وظایف و کارکرد روابط عمومی را بر اساس نیازهای اجتماعی و فرهنگی مورد بازنگری قرار دهیم.
عزیزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب در حال بازنگری سبک زندگی جامعه اسلامی - ایرانی است، تصریح کرد:یکی از کانون های مورد توجه در سبک زندگی همین روابط عمومی هستند که می توانند پیام های اسلامی را منتقل کنند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه به جایگاه روابط عمومی پرداخته نشده است، گفت:جایگاه روابط عمومی ها باید در نگاه مدیران کشورهای اسلامی متحول شود و روابط عمومی ها با همراهی رسانه در جامعه موثر باشند.
وی افزود: کنگره جهانی روابط عمومی ها اگر بتواند تعامل روابط عمومی کشورهای مسلمان را فراهم نماید، کار بزرگی را انجام داده است.
عزیزی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با اسلام از تمامی امکانات خود استفاده کرده اند، اظهار داشت: اکنون مقابله دشمنان با اسلام مقابله سایبری بوده و نقش روابط عمومی ها در این زمینه حیاتی می باشد.
وی ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم نشات گرفته از سبک اسلامی است و نباید رسانه ها که در خط مقدم این حرکت هستند، تنها گذاشته شوند.
عزیزی اظهار داشت:همکاری رسانه ها و روابط عمومی ها به نهضت بیداری اسلامی در جهان کمک می کند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که روابط عمومی در بهبود سرمایه اجتماعی در سازمان ها نقش دارند، می توانند در سرمایه اجتماعی جهان اسلام نیز نقش دارند.
عزیزی تاکید کرد: کشورهای مسلمان در شرایط کنونی نیازمند تهیه قوانین مشترکی هستند که یکی از بهترین مجریان قوانین می توانند روابط عمومی ها باشند.
وی افزود: روابط عمومی های کشورهای اسلامی می توانند فرهنگ اسلامی را به کشورهای غیر مسلمان عرضه کنند.
http://irna.ir/fa/services/8
صــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ