برنامه کار با ماوس
جمعه 28 مهر 1391 2:16 PM
#include<iostream.h>
#include<stdlib.h>
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
#include<dos.h>
class mouse
{
private:
union REGS i,o;
struct SREGS s;
public:
mouse()
{
initmouse();
showmouseptr();
}
void initmouse()
{
i.x.ax=0;
int86(0x33,&i,&o);
}
void showmouseptr()
{
i.x.ax=1;
int86(0x33,&i,&o);
}
void getmousepos(int& button,int& x,int& y)
{
i.x.ax=3;
int86(0x33,&i,&o);
button= o.x.bx;
x=o.x.cx;
y=o.x.dx;
}
};
int x=0,y=0,button=0;
mouse m;
int controller=1;
struct btn
{
int bx1;
int by1;
int bx2;
int by2;
};
void main()
{
// int gdriver = DETECT, gmode;
// initgraph(&gdriver, &gmode, "\\borlandc\\bgi");
clrscr();
gotoxy(2,2);
cout<< "CLICK";
btn b1 = {0,0,48,16};
gotoxy(2,4);
cout<< "CLICK";
btn b2 ={0,16,48,32};
gotoxy(2,6);
cout<< "CLICK";
btn b3 = {0,32,48,48};
m.showmouseptr();
while((!kbhit())&&(controller==1))
{
m.getmousepos(button,x,y);
gotoxy(20,20);
cout<< x << " " << y;
if((x>b1.bx1)&&(y>b1.by1)&&(x<b1.bx2)&&(y<b1.by2)&&(button==1))
{
delay(300);
gotoxy(12,12);
cout << "You clicked #1";
}
else if((x>b2.bx1)&&(y>b2.by1)&&(x<b2.bx2)&&(y<b2.by2)&&(button==1))
{
delay(300);
gotoxy(12,12);
cout << "You clicked #2";
}
else if((x>b3.bx1)&&(y>b3.by1)&&(x<b3.bx2)&&(y<b3.by2)&&(button==1))
{
delay(300);
gotoxy(12,12);
cout<< "You clicked #3";
}
}
}
Seyyed.Reza.Hashemian@Gmail.Com
دوستانی که سوالی دارند یا مایل به تماس هستند می توانند از اطلاعات بالا استفاده نمایند.
اگر هم تایپکی زدید و احتیاج به پاسخگویی سریع داشتید اطلاع دهید