مستحبات ومکروهات مراسم ازدواج
سه شنبه 18 مهر 1391 7:16 AM
١٠ - اسلام خوش نمى دارد ساعات گرمى براى زفاف برگزیده شود.
١١ - ازدواج ھنگام محاق ماه (روزھاى پایانى ماه ھاى قمرى ) نيکو نيست . امام حسن عسگرى (ع)
مى فرماید: کسى که ھنگام محاق ماه ازدواج کند باید تسليم سقط جنين شود.
١٢ - مستحب است که مرد ھنگام آميزش و دخول ، وضو داشته باشد و دعاھاى وارده را بخواند.
١٣ - ھنگام نزدیکى شایسته نيست که زن را به شتاب اندازد و تا وقتى که نياز زن برآورده نشده ، نباید
او را رھا سازد.
١۴ - مستحب است اگر مردى با دیدن زنى دیگر غریزه اش به ھيجان آمد، سراغ ھمسر خویش برود و از
او کام بگيرد. امام على (ع) فرمودند: ھر گاه از شما زنى را دید که از او خوشش آمد، از زن خود کام گيرد.
زیرا زن او ھمان دارد که آن زن دارد. پس نباید در قلبش براى شيطان راھى قرار دھد که نگاه او را از زنش
متوجه آن دیگرى کند.
پيامبر (ص) مى فرمایند: اى على ! با شھوت زن دیگرى با ھمسرت نزدیکى مکن . زیرا در این صورت من
بيم دارم که اگر نطفه فرزندى منعقد گردد، کودک شما نامرد و بى عقل باشد
١۵ - برخى از فقھا ھنگام ميل و رغبت زن ، آميزش با او را مستحب مى دانند و حدیث پيامبر (ص) را مى
آورند که به مردى فرمود: آیا با روزه وارد صبح شدى ؟ عرض کرد: خير. فرمود: پس تھيدستى را اطعام
کردى ؟ عرض کرد: خير. پيامبر (ص) فرمودند: پس نزد ھمسرت برو و با او آميزش کن که آن براى تو به
منزله صدقه است .
١۶ - نگاه کردن به شرمگاه ھمسر در ھنگام آميزش کراھت دارد.
١٧ - سخن گفتن در حال آميزش کراھت دارد. چرا که براى فرزند، لالى را در پى دارد.
١٨ - نگاه کردن به فرج زن در ھنگام آميزش مکروه است . زیرا براى فرزند، کورى به بار مى آورد.
١٩ - آميزش در زیر آسمان نيز مکروه است .
٢٠ - مستحب است که ھر یک از زن و شوھر پس از جماع براى پاک کردن خود از دستمالى جداگانه
استفاده کنند و یک دستمال به کار نبندند. پيامبر اسلام (ص) به حضرت على (ع) مى فرمایند: با
ھمسرت نزدیکى مکن مگر آن که تو دستمالى داشته باشى و او دستمالى و خود را با یک دستمال تميز
نکنيد تا مبادا شھوت روى شھوت قرار نگيرد که این کار دشمنى ميان شما را در پى دارد.
٢١ - به ھنگام حصر- یعنى نيازى که انسان را به شتاب اندازد - جماع کراھت دارد. امام صادق (ع)
فرمودند: انسانى که خضاب کرده جماع نمى کند. راوى عرض کرد: فدایت گردم ! چرا انسان خضاب کرده
جماع نمى کند؟ فرمودند: زیرا در حصر است .
ادامـــــــــــــــــــــــــه دارد