0

آرشـیو اخــبار کـنکور-دانـشگاه-دانـشجو

 
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:جدیدترین اخبار دانشگاهی 91.6.19
یک شنبه 19 شهریور 1391  3:31 AM

به همت پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت
عیب‌یابی مدل ساده شده بال هواپیما با روش‌های غیرخطی

خبرگزاری فارس: دانش آموخته دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به عیب‌یابی مدل ساده شده بال هواپیما با روش‌های غیر خطی به منظور بهبود حساسیت روش‌های عیب‌یابی به خرابی‌های کوچک با استفاده از مشخصه‌های غیرخطی شد.

خبرگزاری فارس: عیب‌یابی مدل ساده شده بال هواپیما با روش‌های غیرخطی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید علی افتخاری مجری طرح با اشاره به  اینکه در این پروژه یک روش عیب یابی نوین با استفاده از دامنه نوسانات سیستم پیشنهاد شده است، اظهار داشت: دراین روش ابتدا باید سیستم را با اعمال یک نیروی پسخور به نوسان واداشت، سپس دامنه نوسانات سیستم سالم در تعدادی از نقاط آن اندازه گیری و ذخیره می‌شود و دامنه نوسانات سیستم معیوب نیز اندازه‌گیری شده و با مقادیر مربوط به سیستم سالم مقایسه می‌شود که به تعیین موقعیت و شدت خرابی منجر می‌شود.

وی افزود: این روش برای عیب یابی یک سیستم دو درجه آزادی، یک پانل آئروالاستیک و یک ورق یکسر گیردار در جریان مافوق صوت بکار رفته و از نتایج حاصل برای تعلیم یک شبکه عصبی مصنوعی استفاده شده است.

پژوهشگر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر اذعان داشت: با استفاده از شبکه عصبی تعلیم دیده، مکان و شدت عیب با دقت قابل قبولی قابل تشخیص است که با توجه به نتایج حاصل، این روش می‌تواند به عنوان روشی برای تشخیص عیوب کوچک در سیستم‌ها و سازه‌های خطی و یا غیرخطی بکار رود.

وی در بیان قابلیت‌های این طرح گفت: اگر چه روش ارائه شده بر روی مدل ساده شده بال هواپیما اعمال شده اما برای عیب یابی دیگر سیستم‌ها و سازه‌ها که بتوان آنها را از طریق یک نیروی پسخور تحریک نمود نیز قابل کاربرد است.

افتخاری با بیان اینکه امروزه با پیچیده‌تر شدن سیستم‌ها هزینه تولید آنها افزایش یافته است که این موضوع نیاز به استفاده از تست‌های غیر مخرب را برای جلوگیری از خسارات سنگین دوچندان می‌کند.

وی اظهار داشت: توسعه روش‌هایی که بتوانند خرابی‌های کوچک را در مراحل اولیه تشخیص دهند اهمیت زیادی دارد که دراین تحقیق روش نوینی پیشنهاد شده است که با استفاده از مشخصه‌های غیرخطی می‌تواند خرابی‌های کوچک اولیه را تشخیص داده و از بروز خسارات بعدی جلوگیری کند. 

وی تصریح کرد: روش‌های عیب‌یابی غیر خطی متنوع هستند اما استفاده از دامنه چرخه حدی به منظور عیب یابی برای اولین بار در این تحقیق معرفی شده  که این روش دارای حساسیت بالاتری نسبت به روش‌های مشابه است.

بر اساس این گزارش، این پروژه در قالب رساله دکترای مهندسی مکانیک، گرایش طراحی کاربردی با راهنمایی فیروز بختیاری‌نژاد در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه و به ثبت رسیده است.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

تشکرات از این پست
siasport23
دسترسی سریع به انجمن ها