پيشرفتهترين کاديلاک تجملاتي
چهارشنبه 18 مرداد 1391 9:46 AM
شركت كاديلاك از محصول جديد خط توليد كاديلاكهاي تجملاتي يعني ايكس.تي.اس 2013 جديد رونمايي كرد. اين خودرو كه به عنوان پيشرفتهترين محصول تاريخ اين نام تجاري از لحاظ تكنولوژيكي شناخته شد، يك اتومبيل كاملا لوكس از كارخانه ژنرال موتورز است و بر اساس نسخه گسترش يافته پلتفرم اپسيلون 2 ساخته شده است.
به گزارش مهرپرس: XTS با وجود اين كه كمي از مدلهاي DTS و STS كوچكتر است، ميرود تا جايگزين آنها شود.
توليد اين محصول از اواخر بهار امسال در كارخانه مونتاژ اُشاوا در كانادا شروع شده و از تابستان سال آينده در دو مدل ديفرانسيل جلو و دو ديفرانسيل آماده فروش در بازار خواهد بود. كارخانه اُشاوا يكي از كارخانجات مهم شهر اُشاوا محسوب ميشود كه خودروهاي مختلفي براي جنرال موتورز توليد ميكند. اين كارخانه يكي از بزرگترين كارخانههاي توليد خودرو در دنياست كه تاكنون در سطح بينالمللي جوايز متعددي را از آن خود كرده است.
اپسيلون، پلتفرمي كه جنرال موتورز در خودروهاي اندازه متوسط خود از آن استفاده ميكند توسط شركت اُپل طراحي شد و سال 2002 به وسيله اُپل وِكترا و سال 2003 در ساب 3 ـ 9 به دنيا معرفي شد. از آنجا كه اين پلتفرم در مركز توجه بازار فروش جهاني خودرو قرار گرفت جنرال موتورز تصميم گرفت تا با انجام تغييراتي به معرفي خودروهاي متفاوت روي اين پلتفرم بپردازد. حتي پس از انحلال مشاركت جنرال موتورز و فيات سال 2005 هر دو اين خودروسازها حق خود براي ساخت مدلهاي مبتني بر اين پلتفرم را حفظ كرده و به توليد بر اساس آن ادامه دادند.
جنرال موتورز طرح مفهومي كاديلاك XTS را در نمايشگاه بينالمللي خودرو 2010 آمريكاي شمالي رونمايي كرد. كاديلاك XTS 2013 جاداربودن، شيكبودن و ظاهري برانگيزنده كه مشخصه تمامي محصولات كاديلاك است، يكجا دارد. علاوه بر اينها استفاده از تكنولوژيهاي بسيار جديد و روشهاي پيشرفته كه براي نسل جديد مشتريان خودروهاي لوكس طراحي شده در اين محصول ديده ميشود.
كاديلاك XTS 2013 تنها سدان لوكسي خواهد بود كه به سيستم كنترل سواري مغناطيسي مجهز ميشود.اين سيستم سريعترين سيستم تعليق واكنشي در جهان خودرو است. فناوريهاي پيشرفته ديگري كه باعث تغيير نگرش و افزايش محبوبيت اين خودرو ميشود هم با مهارت تمام در آنجا داده شده است.
«دان باتلر» نايب رئيس بخش بازاريابي كاديلاك معتقد است كاديلاك XTS فرمولي جديد براي ماشينهاي لوكس و تجملاتي است كه با فناوريهاي پيشرفتهاي به پيش ميتازد. XTSويتريني است كه نشاندهنده تكامل فلسفه علم و هنر جنرال موتورز و ادغام بهترين ايدههاي فني با پالايش مداوم طراحي كاديلاك است.
CUE(مخفف) تجربه كاربري كاديلاك يك رابط كاربري با قابليت تنظيم فوقالعاده بوده و نشاندهنده تركيبي از تكنولوژيهاي پيشرفته با طرحي هنرمندانه است. قلب اين رابط كاربري يك صفحه نمايش 8 اينچي (203 ميليمتري) است كه در مركز پنل قرار دارد. رابط CUE در بردارنده پيشرفتهترين فناوريهاي مختلف مانند كنترل لمسي ـ خازني با سنجش مجاورتي، تشخيص حالت و تشخيص صداي طبيعي است. چهار تم قابل انتخاب توسط راننده، رنگهاي پر طراوت و نشانگرهاي گرافيكي متنوع از ديگر خصوصيات صفحه نمايش اين رابط مدرن و دلفريب است. پشتيباني از اتصال بلوتوث تا 10 دستگاه تلفن هوشمند شما را قادر ميسازد كه همواره از كليه امور آگاه و مطلع باشيد.
قابليت تشخيص صداي طبيعي به شما امكان برقراري يك تماس تلفني بسيار راحت و بيدغدغه را ميدهد. بهعلاوه با ضربات انگشت به سهولت و سرعت ميتوانيد در بين مجموعهاي از آهنگها، آهنگ مورد علاقه خود را پيدا كنيد يا مكان مورد نظر را روي نقشه بزرگتر (بزرگنمايي) يا كوچكتر كنيد، انگار كه يك تبلت را به آساني به داخل ماشين خود آوردهايد.
هر چه بيشتر به كاديلاك XTS نگاه ميكنيد لايهها و نكات جديد بيشتري مشاهده ميشود كه باعث تقويت بيشتر زيبايي در طراحي، قدرت، راحتي و تجربه مطلوب رانندگي با خودرو ميشود.
وجود 10 كيسه هوا در داخل خودرو حالت تدافعي ماشين در برابر ضربات سخت را دوچندان ميكند. در داخل اتاق حتي شاهد كيسه هواي محافظ زانو براي راننده و سرنشين جلو هستيم نه به دليل اين كه اين موارد مورد نياز است بلكه اين خودرو نامش كاديلاك است.
كاديلاك2013 XTS جادارترين سدان كاديلاك است كه راحتي سرنشينها را در يك بسته كامل و كارآمد ارائه ميكند. فضاي داخلي خودور بيش از فضايي است كه در خودروهاي لوكس متوسط شاهد آن بودهايم و قابل مقايسه با سدانهاي بزرگ خصوصا در قسمت سرنشينان عقب است. در قسمت عقب فضاي موجود براي قرار دادن پاها چيزي حدود 160/1 متر است. اين فضا 10 سانتيمتر بيش از فضاي عقب ب.ام.وهاي سري 5 و مرسدس بنز كلاس E و حدود 5 سانتيمتر بيش از آئودي A6 است.
نكته: براي كمك كردن به رانندگي در تاريكي شب XTS مجهز به چراغهاي جلو تطبيقي است. به كار گرفتن حسگرهايي براي تعيين سرعت و وضع راندن خودرو باعث ميشود كه چراغهاي گردان جلو، نور را دقيقا روي مسير حركت شما پخش كنند.
فضاي صندوق عقب اين خودرو هم بينظير بوده و از رقباي خود در كلاس متوسط و فول سايز مانند آئوديA6 و آئودي A8L، ب.ام.و سري 5 و سري 7 و مرسدس بنز كلاس Eو S پيشي گرفته است. خريداران اين كاديلاك ميتوانند 5 چمدان و حتي بيشتر را در صندوق عقب آن جا داده و بدون دغدغه با تمامي وسايلي كه در يك سفر مورد نياز است به مسافرت بروند.
براي كمك كردن به رانندگي در تاريكي شب XTS مجهز به چراغهاي جلو تطبيقي است. به كار گرفتن حسگرهايي براي تعيين سرعت و وضع راندن خودرو باعث ميشود كه چراغهاي گردان جلو، نور را دقيقا روي مسير حركت شما پخش كنند. با افزايش سرعت عمق روشنايي بيشتر ميشود و با چرخاندن فرمان، چراغها نيز همزمان به چپ و راست ميچرخند تا مسير مورد نظر راننده كاملا روشن شود.
ايمني منحصر بهفرد
فناوريهاي مورد استفاده در بخش ايمني اساسا بر پايه استراتژي كنترل و هشدار بنا شده و به افزايش وسعت ديد راننده در تمام زواياي اطراف خودرو كمك ميكند. اين فناوري با توجه به وضع از هشدارهاي بصري، شنيداري و لمسي استفاده كرده و راننده را در شناسايي موقعيتهاي بالقوه تصادف كمك ميكند و حتي در زماني كه خطر بسيار قريبالوقوع بنظر ميرسد مداخله ميكند. هشدارها بهگونهاي هستند كه براي شناسايي موانع به راننده آگاهي لازم را ميدهند تا واكنش نشان داده و شرايط را تغيير دهد. از جمله نكات قابل توجه هشدار ايمني روي صندلي است كه بسته به محل وقوع حادثه احتمالي در سمت چپ يا راست خودرو با ايجاد ارتعاش در سمت چپ يا راست كوسن صندلي راننده او را از وقوع خطر آگاه ميكند.
فناوريهاي مداخلهكننده هم مانند آمادگي و تدارك براي تصادف احتمالي در صورتي كه خطر بسيار نزديك بوده يا راننده به هشدارهاي قبلي واكنش نشان ندهد وارد عمل ميشوند. تمامي امكانات ايمني اين خودرو در بسته ESS(استراتژي ايمني پيشرفته) و در دو سطح 1 ESS و ESS 2 ارائه ميشود.
معمولا بيشتر تصادفهايي كه قابل پيشگيري هستند در سرعتهاي پايين اتفاق ميافتد. كاديلاك با استفاده از يك رادار و حسگرهاي مافوق صوت در عقب و جلو يك مراقب دائمي براي ما ايجاد كرده كه حتي ميتواند با فعال كردن اتوماتيك ترمزها از تصادف جلوگيري كند. ترمزهاي بسيار پيشرفته برمبو، توازن كاملي ميان سرعت و چالاكي خودروو ايجاد حس خونسردي و اعتماد به نفس بوجود آورده است.
سيستم تعليق متشكل از سيستم كنترل سواري مغناطيسي دو حالته همراه با فناوري بسيار پيشرفته HiP Strut باعث تنظيم دقيق خودرو و تايرها روي سطح جاده ميشود.
موتور 6 سيلندر V شكل با حجم 6/3 ليتر كه مجهز به 24 مسير ورودي هوا و گاز و خروجي دود است، قدرتي معادل با 306 اسب بخار توليد ميكند كه به محض فراخواندن موتور توسط فشار پدال گاز، سريعا و بدون مكث پاسخ شما را خواهد داد.
سيستم صوتي Bose Studio Surround بسيار منحصر بهفرد شامل 14 اسپيكر با دو بلندگوي Personal در بالاي دو صندلي جلو تكميل ميشود. در اين سالن كنسرت شخصي صدا نه تنها همه جا را احاطه كرده بلكه شنونده را در هر موقعيتي در درياي امواج صوتي غرق لذت خواهد كرد.
خوشامدگويي سيستم گرمكننده فرمان خودرو هم پادزهر مناسبي براي يك صبح سرد زمستاني است. سانروف UltraView تقريبا به اندازه يك تلويزيون تخت 48 اينچي است كه هر دو رديف صندلي عقب و جلو را پوشش ميدهد. چرخهاي 50 سانتيمتري به همراه جلو پنجره مشبك با بدنه كشيده ظاهري تمام عيار به اين خودرو بخشيده است. وزن خودرو با تجهيزات استاندارد 1905 كيلوگرم بوده كه مصرف سوخت سيكل تركيبي آن در شهر و جاده، به ازاي هر يكصد كيلومتر، حدود 14 ليتر است. قيمت پايه اين خودرو 88 ميليون تومان و قيمت نهايي آن با تمام امكانات و آپشنها 122 ميليون تومان برآورد شده است.
XTS 2013 از نماي نزديک
فضاي صندوق عقب اين خودرو هم بينظير بوده و از رقباي خود در كلاس متوسط و فول سايز پيشي گرفته است. خريداران اين كاديلاك ميتوانند 5 چمدان و حتي بيشتر را در صندوق عقب آن جا داده و بدون دغدغه با تمامي وسايلي كه در يك سفر مورد نياز است به مسافرت بروند.
سيستم صوتي Bose Studio Surround بسيار منحصر بهفرد شامل 14 اسپيكر با دو بلندگوي Personal در بالاي دو صندلي جلو تكميل ميشود.
وجود 10 كيسه هوا در داخل خودرو حالت تدافعي ماشين در برابر ضربات سخت را دوچندان ميكند. در داخل اتاق حتي شاهد كيسه هواي محافظ زانو براي راننده و سرنشين جلو هستيم.
منبع: motortrend / مترجم: آتنا حسنآبادي / جام جم
abdollah_esrafili@yahoo.com
شاد، پیروز و موفق باشید.