پاسخ به:مقالاتی در مورد بیمارستان
دوشنبه 29 خرداد 1391 3:27 PM
2 : بيمارستان بهار و تابستان 1389; 9(2-1 (مسلسل 34)):7-18. |
|
بررسي مشکل ها و مسايل موجود بين سازمان هاي بيمه گر پايه و بيمارستان هاي دانشگاهي: مطالعه کيفي |
|
نصيري راد ناهيد,رشيديان آرش*,جودكي حسين,اكبري فيض اله,عرب محمد |
|
* گروه علوم مديريت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تهران، موسسه ملي تحقيقات سلامت، مرکز تحقيقات بهره برداري از دانش سلامت، دانشگاه علوم پزشکي تهران |
|
زمينه و هدف: اين مطالعه با هدف تعيين انواع رابطه و مشکل هاي موجود بين بيمارستان هاي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران و سازمان هاي بيمه گر پايه و ارايه راه حل ها و پيشنهادهايي در اين زمينه انجام شده است.
روش مطالعه: مطالعه از نوع کيفي است و در سال 1389 انجام شد. جامعه مورد پژوهش 9 نفر از مسوولان درآمد و 9 نفر از نمايندگان مقيم سازمان هاي بيمه گر در بيمارستان هاي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي تهران بودند که از آنها در خصوص انواع رابطه، مشکل و راه حل هاي موجود بين بيمارستان و سازمان هاي بيمه گر سوال هايي توسط مصاحبه نيمه ساختاريافته پرسيده شد. تحليل داده ها به روش تحليل چارچوبي داده هاي کيفي انجام شد.
يافته ها: شش موضوع ماهيت (نوع) ارتباط بين بيمه و بيمارستان، وظايف نظارتي بيمه ها در بيمارستان، عوامل زمينه ساز براي ايجاد کسور (تفاوت ريالي ميان آنچه که درقبال ارايه خدمت بر اساس تعرفه هاي مصوب بايد وصول شود و آنچه که در عمل وصول مي شود که مبناي تعرفه، آخرين چاپ کتاب کاليفرنيا و تعرفه هاي ابلاغي سالانه مي باشد.) راه حل هاي کسور، مشکل بيمارستان ها با سازمان هاي بيمه گر و همچنين مشکل هاي نمايندگان بيمه با بيمارستان ها، شناسايي شد.
نتيجه گيري: بيمارستان ها و سازمان هاي بيمه گر بايد جهت حل مشکل هايشان سعي در برقراري ارتباطات موثر و کارآمد کنند که حاصل اين ارتباط علاوه بر برطرف کردن مسايل و مشکل هاي خودشان، به بيماران نيز کمک موثري مي کند، چراکه در ارتباط نامناسب بين بيمارستان و سازمان هاي بيمه گر بيشتر مشکل هاي آنها به بيمار تحميل مي شود.
|
|
كليد واژه: بيمارستان هاي آموزشي، سازمان هاي بيمه گر پايه، ارتباط موثر، کسور، مطالعه کيفي |
|
![](http://sid.ir/fa/image/PDF.gif) |
نسخه قابل چاپ
|