0

مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
سه شنبه 23 خرداد 1391  11:29 PM

 9 : اقتصاد و توسعه كشاورزي (علوم و صنايع كشاورزي) 1388; 23(1):79-87.
 
بررسي اثر ريسک قيمتي بر حاشيه بازاريابي گوشت قرمز در ايران
 
شهبازي حبيب*,كاووسي كلاشمي محمد,پيكاني غلام رضا,عباسي فر اكرم
 
* دانشكده اقتصاد و توسعه كشاورزي، پرديس كشاورزي و منابع طبيعي، دانشگاه تهران
 
 

رفتار عاملان بازاريابي در مقابل ريسک قيمتي، اثر قابل ملاحظه اي بر افزايش حاشيه بازاريابي دارد به طوري كه با انتقال افزايش قيمت به مصرف کننده نهايي، قدرت خريد و از آن رو مصرف آن ها كاهش مي يابد. پژوهش حاضر عوامل موثر بر حاشيه بازاريابي در سطوح مزرعه- کشتارگاه و کشتارگاه- خرده فروشي، گوشت گاو و گوسفند را با در نظر گرفتن اثر ريسک و رفتار ريسکي و نيز متغيرهاي طرف عرضه و تقاضا براي دوره 1377-1383 مورد ارزيابي قرار داده است. نتايج نشان داد که كشش متغير ريسك قيمتي (نوسان قيمت) در كشتارگاه و خرده فروشي نسبت به حاشيه بازاريابي مزرعه- كشتارگاه و كشتارگاه- خرده فروشي به ترتيب براي گوشت گاو 51/0 و 78/1 و به ترتيب براي گوشت گوسفند 03/0 و 54/0 بوده است.

 
كليد واژه: ريسک قيمتي، حاشيه بازاريابي، گوشت قرمز، ايران
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها