پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
شنبه 20 خرداد 1391 10:50 PM
11 : اقتصاد كشاورزي و توسعه پاییز 1379; 8(31):217-233. |
بررسي روشهاي بازاريابي و ترويج محصولات شيري مطالعه موردي: محصول پنير |
رنجبريان بهرام,نبوي چاشمي سيدعلي |
استفاده صحيح از ابزار ترويج محصول، لازمه اثر بخشي سرمايه گذاري انجام شده در اين زمينه است. در پژوهش حاضر روشهاي مناسب ترويج محصول پنير يک شرکت شناخته شده در شهر اصفهان، از راه بررسي ميداني مورد مطالعه قرار گرفته است. در همين راستا، نخست ميزان آگاهي و تمايل به مصرف بازار بررسي شد و نتيجه نشان داد که 27.4 درصد نمونه مورد مطالعه با محصول آشنايي دارند و 35 درصد نيز تمايل چنداني براي خريد اين محصول ندارند. به ديگر سخن، درصد شايان توجهي از جامعه با محصول آشنا بوده و تمايل به خريد آن دارند. از اين رو، با توجه به سلسله مراتب واکنش، مي بايد از راه آگهي هاي تجاري، فروش حضوري، توزيع گسترده محصول، و نمايش مناسب محصول در ويترين ها، اطلاعات محصول در ضمير آگاه مشتري حفظ شود. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |