پاسخ به:بانک مقالات علوم محیطی
چهارشنبه 3 خرداد 1391 11:27 AM
3 : علوم و تكنولوژي محيط زيست تابستان 1390; 13(2 (مسلسل 49)):27-40. |
بررسي تاثير پارامترهاي مختلف بر عملكرد بهينه سيستم مديريت موتور (EMS) به روش DoE |
عتابي فريده*,خضري مصطفي,ايراني حميد |
* دانشکده محيط زيست و انرژي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران |
يكي از بزرگ ترين منابع آلاينده هوا در شهرهاي بزرگ، خودروهاي در حال تردد در خيابان ها مي باشد كه هزينه هاي كلاني اعم از جاني و مالي را بر شهروندان تحميل مي نمايد. به منظور كاهش اين خسارات، خودروسازان پيوسته فن آوري هاي جديدي را به خدمت مي گيرند، تا ميزان آلاينده هاي خروجي محصولات خود را کم تر نمايند. در سال هاي اخير با توليد خودروهاي مجهز به موتورهاي انژكتوري كه كنترل پاشش سوخت آن ها به صورت الكترونيكي توسط واحد كنترل موتور (ECU) صورت مي پذيرد، دستيابي به اين اهداف تا حدود زيادي ميسر شده است. در اين ميان نحوه تنظيم و كاليبره كردن سيستم مديريت موتور (EMS) اهميتي روزافزون يافته است. مهم ترين وظيفه تنظيم كننده سيستم مديريت موتور، رسيدن به نقطه بهينه آلاينده خروجي، مصرف سوخت و عملكرد خودرو است. |
كليد واژه: عملكرد بهينه موتور، سيستم مديريت موتور (EMS)، واحد كنترل موتور (ECU)، روش DoE، كاليبراسيون، نرم افزار MBC-MODEL |
نسخه قابل چاپ |