0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:38 AM

 1 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1385; 5(15):11-45.
 
بررسي چالشهاي فراروي نوآوريهاي آموزشي
 
منطقي مرتضي*
 
* گروه روان شناسي، دانشگاه تربيت معلم
 
 

بررسي سير تاريخي گسترش و تعميق نوآوريهاي آموزشي در غرب، حکايت از مقاومت در برابر اين گونه نوآوريها دارد. به اين معنا که مخاطبان نوآوريهاي آموزشي، از مسوولان آموزش و پرورش گرفته تا مديران، معلمان و حتي اولياي دانش آموزان و خود دانش آموزان، به دلايل ناآشنايي، آمادگي نداشتن، ضرورت پيش گرفتن برخوردهاي خلاق و مانند آن، در مواجهه با نوآوريهاي آموزشي، در نفي و انکار آنها مي کوشند. پژوهشگران غربي براي برخورد با مقاومتهاي ياد شده، بسترسازي فرهنگي و آموزشي و تخصيص سرمايه گذاري لازم و نظاير آنها را پيشنهاد کرده اند.
بررسي موانع و مشکلات فراروي نوآوران آموزشي در ايران، بيانگر آن است که اين نوآوران، علاوه بر داشتن مشکلاتي مشابه مشکلات همکارانشان در ديگر نقاط جهان، به دليل شرايط خاص فرهنگي- اجتماعي ايران، با مشکلات ديگري نيز روبه رو هستند که بعضا نوآوريهاي آنها را در بن بست قرار مي دهد. در ادامه مقاله، مشکلات مزبور، در سه سطح، کلان و ميان برد جامعه و سطح خرد نظام آموزشي، مورد بررسي قرار گرفته اند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها