پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:36 AM
6 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1387; 7(25):151-184. |
الگويي براي ايجاد علاقه و انگيزه به مطالعه و پژوهش: بررسي اثر بخشي آن در دانش آموزان دوره راهنمايي |
رضايي اكبر,قدم پور عزت اله,شريفي حسن پاشا |
هدف از انجام دادن پژوهش حاضر، بررسي روش هاي ايجاد علاقه و انگيزه در دانش آموزان به مطالعه و پژوهش، طراحي الگوي مناسب برنامه درسي براي آن و تعيين اثربخشي آن بود. براي اين منظور ادبيات نظري و پژوهشي موجود در اين زمينه به دقت بررسي شد و ديدگاه هاي گوناگون براي رسيدن به الگويي مناسب طبقه بندي شد و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. پس از آن، کاربردي ترين عناصر نظريات مطرح شده در اين زمينه در يک الگو ترکيب شد. الگوي پيشنهادي در اين پژوهش بر چهار عنصر بنيادي متکي است که در يک بافت پژوهش-محور اجرا شد. اين عناصر عبارت اند از: |
كليد واژه: الگو، علاقه، انگيزه، مطالعه، پژوهش، دوره راهنمايي |
نسخه قابل چاپ |