پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:35 AM
6 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1385; 5(16):164-187. |
بررسي رابطه جو سازماني مدرسه با روحيه کارآفريني در دانشآموزان |
صمدي پروين,شيرزادي اصفهاني هما |
هدف اصلي اين پژوهش بررسي رابطه جو مدرسه با روحيه كارآفريني در دانش آموزان دختر پايه هاي دوم و سوم مقطع متوسطه شهر اصفهان بوده است. روش پژوهش با توجه به ماهيت تحقيق، توصيفي از نوع همبستگي بوده است. نمونه هاي آماري شامل، 180 مدير و دبير زن شاغل در دبيرستانهاي دخترانه شهر اصفهان و150 دانش آموز دختر پايه هاي دوم و سوم متوسطه بوده كه از طريق نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شده است. به منظور گردآوري داده ها از دو پرسشنامه جو سازماني و پرسشنامه محقق ساخته روحيه كارآفريني استفاده شده است. ضريب پايايي پرسشنامه ها به ترتيب 0.84 و 0.87 برآورد شده است. تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و از طريق نرم افزار SPSS انجام پذيرفته و نتايج نشان داده است: |
كليد واژه: جو سازماني، روحيه کارآفريني، جو مدرسه |
![]() |
نسخه قابل چاپ |