پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:34 AM
5 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1385; 5(17 (ويژه نامه نوآوري در تربيت شهروندي)):133-162. |
جايگاه فرهنگ هاي قومي در تربيت شهروند |
عسگريان مصطفي* |
* دانشکده روانشناسي و علوم اجتماعي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکزي |
مقاله حاضر با توجه به مفهوم کلي فرهنگ، فرهنگ هاي قومي و مردمي، جايگاه فرهنگ ها در برنامه هاي آموزش و پرورش رسمي در جهت سازگاري اجتماعي و تجلي فرد آموزش ديده به عنوان يک شهروند، تنظيم شده است. اين مقاله با توجه به اهميت موضوع، به ويژه نقش فرهنگ در «شدن» کودک و نوجوان، فرهنگ و اقسام آن را تحليل کرده و رابطه فرهنگ با اجتماع پذيري فرد و نقش فرهنگ هاي قومي را به منظور تربيت شهروند از طريق برنامه درسي بررسي کرده است. هم چنين در فرايند بررسي، شاخص هايي را براي فرهنگ، هويت ملي و شهروندي به دليل تحول در برنامه ريزي درسي ارايه داده است. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |