0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:34 AM

 

 3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1386; 6(19):73-92.
 
آموزش از راه دور: رهيافتي نوين در آموزش و پرورش ايران بررسي اثربخشي مراكز آموزش از راه دور و برنامه هاي آموزشي و درسي آنها در مقطع متوسطه سال تحصيلي 84 – 85 كل كشور
 
طالب زاده نوبريان محسن,حسيني سيدعلي
 
 
 

هدف از اجراي اين پژوهش، بررسي اثربخشي فعاليتهاي آموزش از راه دور به منزله يكي از شيوه هاي نوين و رويكرد جديد آموزشي در كشور است كه موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش آن را هدايت و اجرا مي كند. اثربخشي فعاليت هاي آموزشي اين شيوه بر اساس مصوبات موسسه دستيابي به اهداف آموزش از راه دور مانند دستيابي به هدف هاي توسعه انعطاف در روشهاي آموزشي، تاثيرگذاري فناوري بر نحوه ارايه آموزش ها، ميزان خوداتكايي و خودآموزي دانش آموزان، اجراي آيين نامه ها و دستورالعمل هاي آموزشي و اجرايي و تعريف شده است. براي اجراي اين پژوهش پرسشنامه اي شامل 35 سوال در گروهي 290 نفري از مديران و دبيران مقطع متوسطه مراكز آموزش از راه دور سراسر كشور استفاده شده است.
نتايج به دست آمده از اين پژوهش توصيفي نشان مي دهد كه فعاليتهاي آموزشي اين موسسه تا حد بسيار مطلوب، منجر به دستيابي اهداف آموزش از راه دور در كشور شده است. علاوه بر آن در تجزيه و تحليل پاسخهاي هر سوال نتايجي جالب از ديدگاه مديران و دبيران به دست آمده است كه از آن جمله مي توان به عدم توسعه بي رويه مراكز مجري در كشور، اهميت منابع و كتابهاي خودآموز در مراكز نسبت به ساير منابع آموزشي متنوع، ضرورت و اهميت نظارت بر فعاليت هاي مراكز مجري و ... اشاره كرد. از يافته هاي تحقيق چنين برمي آيد فعاليتهاي آموزش از راه دور با اهداف تعريف شده و مصوب موسسه و وزارت آموزش و پرورش مطابقت دارند.

 
كليد واژه: آموزش از راه دور، اثربخشي مراكز آموزشي، برنامه درسي دبيرستاني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها