پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:34 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1386; 6(19):73-92. |
آموزش از راه دور: رهيافتي نوين در آموزش و پرورش ايران بررسي اثربخشي مراكز آموزش از راه دور و برنامه هاي آموزشي و درسي آنها در مقطع متوسطه سال تحصيلي 84 – 85 كل كشور |
طالب زاده نوبريان محسن,حسيني سيدعلي |
هدف از اجراي اين پژوهش، بررسي اثربخشي فعاليتهاي آموزش از راه دور به منزله يكي از شيوه هاي نوين و رويكرد جديد آموزشي در كشور است كه موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش آن را هدايت و اجرا مي كند. اثربخشي فعاليت هاي آموزشي اين شيوه بر اساس مصوبات موسسه دستيابي به اهداف آموزش از راه دور مانند دستيابي به هدف هاي توسعه انعطاف در روشهاي آموزشي، تاثيرگذاري فناوري بر نحوه ارايه آموزش ها، ميزان خوداتكايي و خودآموزي دانش آموزان، اجراي آيين نامه ها و دستورالعمل هاي آموزشي و اجرايي و تعريف شده است. براي اجراي اين پژوهش پرسشنامه اي شامل 35 سوال در گروهي 290 نفري از مديران و دبيران مقطع متوسطه مراكز آموزش از راه دور سراسر كشور استفاده شده است. |
كليد واژه: آموزش از راه دور، اثربخشي مراكز آموزشي، برنامه درسي دبيرستاني |
![]() |
نسخه قابل چاپ |