پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:31 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1386; 6(20):41-64. |
انتظارات بجا و نابجا از فلسفه تربيت |
ابراهيم زاده عيسي* |
* دانشگاه پيام نور، تهران، ايران |
در سده هاي گذشته، نفس دانش كه با هدف كشف حقايق جهان هستي توسعه يافته بود، اهميت زيادي داشت. اين نگرش در قرن بيستم، به ويژه از نيمه دوم آن به تدريج تغيير يافت و جنبه كاربردي و سودمند دانش روز به روز نقش محوري پيدا كرد؛ به طوري كه امروز در دهه آغازين قرن بيست و يكم، توليد دانش – محور، اقتصاد دانش – محور و جامعه مطلع و در حال يادگيري از ملاك هاي توسعه يافتگي محسوب مي شوند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |