0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:24 AM

 3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1387; 7(27):61-78.
 
بررسي چالش هاي توسعه مدارس هوشمند در کشور
 
محمودي جعفر,نالچيگر سروش,ابراهيمي سيدبابك,صادقي مقدم محمدرضا
 
 
 

حرکت جهاني در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه براي تغيير ساختار آموزشي، با دگرگوني جوامع از جوامع سنتي به جوامع دانايي محور و بهره گيري از شرايط نوين ارتباطي پديده آمده است. مسوولان کشور تغيير شرايط جهاني و نياز به تغيير در نظام آموزشي کشور را به خوبي درک کرده اند، و اين امر به وضوح در اسناد مصوب وزارت آموزش و پرورش به چشم مي خورد. مسوولان به خوبي آگاهند که آنچه در جامعه دانايي محور ارزش محسوب مي شود، توليد علم و دانش است. مي توان مدارس هوشمند را فضايي آموزشي در نظر گرفت که تحقق جامعه دانايي محور را ميسر خواهد ساخت.
در اين مقاله با بهره گيري از روش تحقيق پيمايشي، چالش هاي توسعه مدارس هوشمند در ايران مورد بررسي قرار گرفته، و راهکارهايي براي رفع اين چالش ها ارايه خواهد شد.

 
كليد واژه: مدرسه هوشمند، جامعه دانايي محور، آموزش، يادگيري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها