پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:20 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1388; 8(29):27-51. |
بررسي سير تكامل دانش مفهومي و دانش رويه اي رياضي و رابطه ميان آن ها |
ريحاني ابراهيم*,بخش علي زاده شهرناز,معيني تريفه |
* دانشگاه تربيت دبير شهر رجايي |
يكي از عوامل تاثيرگذار بر عملكرد رياضي دانش آموزان، دانش رياضي آن هاست. در سال هاي اخير، مدل دانش رياضي، مانند بسياري از موضوعات ديگر در آموزش رياضي، تكامل يافته است. مقاله حاضر، پژوهش ها و ديدگاه هاي مهم نظري را در مورد دانش مفهومي و دانش رويه اي رياضي مورد نقد بررسي و قرار مي دهد. نتايج بررسي، سه ديدگاه اساسي در اين حوزه را مشخص كرد. |
كليد واژه: دانش رياضي، درك، دانش مفهومي، دانش رويه اي |
نسخه قابل چاپ |