پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:19 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1388; 8(30):53-73. |
سه سوسازي: راهبردي براي نوآوري در پژوهش هاي آموزشي |
مدني بروجني سيداحمد,نصر احمدرضا |
سه سوسازي، راهبردي مناسب براي بهبود پژوهش و ارزشيابي است که ايده اوليه آن در دهه 1960 مطرح شد. در اين رويکرد، تلفيقي از روش هاي مختلف کمي و کيفي در فرايند پژوهش به کار گرفته مي شوند. به بيان کامل تر، روش هاي گوناگوني براي گردآوري داده ها، ارزشيابي و داوري بر روي داده ها، و بازنمايي يافته ها استفاده مي شوند تا تبيين هايي منطقي و معتبرتر از پديده يا مساله پژوهشي به دست آيد. سه سوسازي از تبيين هاي ناقص، سطحي، و ساده انگارانه جلوگيري مي کند. چهار نوع شناخته شده آن عبارتند از: سه سوسازي داده ها، سه سوسازي محقق، سه سوسازي نظري، و سه سوسازي روش شناختي. |
كليد واژه: سه سوسازي، روش شناسي، روش تحقيق کمي، روش تحقيق کيفي، روش تحقيق ترکيبي |
نسخه قابل چاپ |