0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:19 AM

 3 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1388; 8(30):53-73.
 
سه سوسازي: راهبردي براي نوآوري در پژوهش هاي آموزشي
 
مدني بروجني سيداحمد,نصر احمدرضا
 
 
 

سه سوسازي، راهبردي مناسب براي بهبود پژوهش و ارزشيابي است که ايده اوليه آن در دهه 1960 مطرح شد. در اين رويکرد، تلفيقي از روش هاي مختلف کمي و کيفي در فرايند پژوهش به کار گرفته مي شوند. به بيان کامل تر، روش هاي گوناگوني براي گردآوري داده ها، ارزشيابي و داوري بر روي داده ها، و بازنمايي يافته ها استفاده مي شوند تا تبيين هايي منطقي و معتبرتر از پديده يا مساله پژوهشي به دست آيد. سه سوسازي از تبيين هاي ناقص، سطحي، و ساده انگارانه جلوگيري مي کند. چهار نوع شناخته شده آن عبارتند از: سه سوسازي داده ها، سه سوسازي محقق، سه سوسازي نظري، و سه سوسازي روش شناختي.
علاوه بر اين، نوع ديگري از سه سوسازي بر مبناي انديشه هاي آيزنر تبيين ميشود که «سه سوسازي در بازنمايي يافته ها» ناميده شده است.

 
كليد واژه: سه سوسازي، روش شناسي، روش تحقيق کمي، روش تحقيق کيفي، روش تحقيق ترکيبي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها