پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:18 AM
: نوآوري هاي آموزشي پاييز 1388; 8(31):149-182. |
شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر تعهد سازماني كاركنان آموزش و پرورش يزد با استفاده از فنون تصميم گيري چند شاخصه |
فريد داريوش,بردبار غلام رضا,منصوري حسين* |
* دانشگاه يزد |
پژوهش حاضر در صدد است عوامل موثر بر تعهد سازماني كاركنان آموزش و پرورش يزد را شناسايي و رتبه بندي كند. روش پژوهش، با توجه به ماهيت تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش، كاركنان آموزش و پرورش يزد هستند كه از ميان آنان 116 نفر به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. بدين ترتيب، نخست با به كارگيري نظر خبرگان و كارشناسان و با استفاده از تكنيك دلفي، 35 مولفه موثر بر تعهد سازماني كاركنان شناسايي شد و در چهار گروه دسته بندي گرديد. اين عوامل در نهايت با استفاده از روش هاي آماري و تكنيك هاي MADM رتبه بندي شدند. |
كليد واژه: تعهد سازماني، كاركنان، تكنيك دلفي، TOPSIS،AHP،MADM، آموزش و پرورش |
نسخه قابل چاپ |