0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:18 AM

 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1388; 8(31):149-182.
 
شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر تعهد سازماني كاركنان آموزش و پرورش يزد با استفاده از فنون تصميم گيري چند شاخصه
 
فريد داريوش,بردبار غلام رضا,منصوري حسين*
 
* دانشگاه يزد
 
 

پژوهش حاضر در صدد است عوامل موثر بر تعهد سازماني كاركنان آموزش و پرورش يزد را شناسايي و رتبه بندي كند. روش پژوهش، با توجه به ماهيت تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش، كاركنان آموزش و پرورش يزد هستند كه از ميان آنان 116 نفر به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. بدين ترتيب، نخست با به كارگيري نظر خبرگان و كارشناسان و با استفاده از تكنيك دلفي، 35 مولفه موثر بر تعهد سازماني كاركنان شناسايي شد و در چهار گروه دسته بندي گرديد. اين عوامل در نهايت با استفاده از روش هاي آماري و تكنيك هاي MADM رتبه بندي شدند.
نتايج به كارگيري تكنيك هاي
MADM، مانند AHP و TOPSIS نشان مي دهد از ميان عوامل چهارگانه موثر بر تعهد سازماني كاركنان، عامل سازماني/ مديريتي بر تعهد سازماني كاركنان آموزش و پروش يزد بيشترين تاثير را دارد. همچنين پيشنهاداتي براي بهبود و ارتقا تعهد سازماني كاركنان آموزش و پرورش يزد ارايه شده است.

 
كليد واژه: تعهد سازماني، كاركنان، تكنيك دلفي، TOPSIS،AHP،MADM، آموزش و پرورش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها