0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  11:35 PM

 7 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1389; 9(33):163-186.
 
تاثير آموزش مهارت هاي اجتماعي بر سازگاري اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان ديرآموز
 
به پژوه احمد*,سليماني منصور,افروز غلامعلي,غلامعلي لواساني مسعود
 
* دانشگاه تهران
 
 

هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش مهارت هاي اجتماعي بر سازگاري اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر ديرآموز است؛ به اين منظور، 50 دانش آموز پسر ديرآموز پايه دوم (7 تا 9 سال) به روش نمونه گيري تصادفي از شهر خدابنده در استان زنجان انتخاب شدند و با استفاده از طرح آزمايشي پيش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمايشي و کنترل مورد سنجش قرار گرفتند.
آزمون هاي مقياس مهارت هاي اجتماعي ماتسون، مقياس رفتار سازشي واينلند و آزمون پيشرفت تحصيلي محقق ساخته به عنوان پيش آزمون و پس آزمون اجرا شد و سپس دانش آموزان گروه آزمايشي در 12 جلسه يک ساعته در دوره آموزش مهارت هاي اجتماعي شرکت کردند. پس از برگزاري برنامه مداخله اي، دو گروه آزمايشي و کنترل با يکديگر مقايسه شدند. يافته ها نشان داد برنامه مداخله اي اثر معناداري (
p<0.01) بر بهبود سازگاري اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر ديرآموز در گروه آزمايشي داشته است.

 
كليد واژه: آموزش مهارت هاي اجتماعي، سازگاري اجتماعي، عملکرد تحصيلي، دانش آموزان ديرآموز
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها