پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:25 PM
5 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1390; 10(39):101-118. |
تاثير آموزش با رويکرد تربيت هنري بر فعاليت هاي هنري و مهارت هاي فرآيندي دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي |
فلاحي ويدا*,صفري يحيي,يوسف فرحنك ماندانا |
* دانشگاه آزاد اسلامي، گروه علوم تربيتي، واحد مرودشت |
هنر پديده اي است پيچيده و در عين حال روحاني، كه از ابتدا با بشر همزاد بوده است. چه آن انسان هايي كه در غارها زندگي مي كردند و چه انسان هايي كه امروز در دنيايي مملو از اضطراب و نگراني دست و پا مي زنند هنر را وسيله اي براي تشفي خاطر خود برگزيده اند. بر اساس همين نياز است كه هنر به عنوان يكي از موضوعات قابل آموزش در تمامي نظام هاي آموزشي مطرح است. سيري در تاريخ هنر نشان مي دهد كه رويكردهاي متفاوتي در آموزش هنر مطرح بوده كه از ارزش گذاري «هنر براي هنر» گرفته تا «هنر براي خدمت رساني به ساير رشته ها» و «هنر براي پرورش مهارت ها و توليد آثار هنري» در نوسان است. |
كليد واژه: رويكرد تربيت هنري، فعاليت هاي هنري، برنامه درسي هنر دوره ابتدايي |
نسخه قابل چاپ |