0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  11:22 PM

 

 3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1390; 9(37):53-70.
 
بررسي تاثير آموزش تاريخ فيزيک بر دانش و نگرش شاگردان دختر پايه دوم دبيرستان
 
محبوبي خديجه,وصالي منصور,سعادت مهدي
 
 
 

يافته هاي بسياري نشان مي دهد که استفاده از تاريخ علم در ايجاد درک درست نسبت به علم در ميان دانش آموزان بسيار تاثيرگذار است. به همين دليل در اين تحقيق تاثير روش تدريس مبتني بر استفاده از تاريخ فيزيک بر دانش و نگرش شاگردان در مقايسه با روش معمول، و همچنين رابطه بين دانش و نگرش شاگردان را مورد بررسي قرار داده ايم. اين پژوهش از نوع تحقيقات شبه آزمايشي است که در گروه کنترل از روش تدريس سنتي و در گروه آزمايش از روش تدريس مبتني بر تاريخ فيزيک استفاده شده است. براي سنجش دانش و نگرش شاگردان در پيش آزمون و پس آزمون به ترتيب از آزمون نقشه مفهومي و پرسش نامه نگرش سنج استفاده شده است. براي بررسي رابطه بين دانش و نگرش شاگردان از آزمون همبستگي پيرسون، و براي بقيه فرضيه ها از آزمون تي تست دو نمونه اي مستقل استفاده گرديده است.
نتايج تحقيق نشان داد که آموزش تاريخ فيزيک تاثيري مثبت بر دانش و نگرش شاگردان مي گذارد و بين دانش و نگرش شاگردان رابطه اي معنادار وجود دارد
.

 
كليد واژه: يادگيري، نگرش، دانش، تاريخ فيزيک، روش تدريس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها