0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  10:26 PM

 6 : مطالعات برنامه درسي تابستان 1389; 5(17):129-152.
 
کاوشي در عملکرد مديريت آموزشي به عنوان مولفه اي از برنامه درسي پنهان در تربيت ارزشي دانش آموزان
 
كاظمي صديقه*,مهرام بهروز
 
* دانشگاه فردوسي مشهد
 
 

عملکرد مديران آموزشي که بر تحول عواطف و ارزش هاي دانش آموزان اثرگذار است، مي تواند به عنوان مولفه اي از برنامه درسي پنهان مورد توجه قرار گيرد. در اين تحقيق که با هدف بررسي نقش برنامه ريزي مديران آموزشي بر تحول نظام ارزشي دانش آموزان انجام شده، نظريه گريوز مبناي مطالعه تحول نظام ارزشي قرار گرفته است. رويکرد اين مطالعه، کيفي بوده که از طريق بررسي موردي و با حضوري سه ماهه در محيط دبيرستاني دخترانه در شهر مشهد انجام شده است. جمع آوري داده ها از طريق مشاهده فضاي فيزيکي مدرسه و کلاس هاي درس، تعاملات اجتماعي و بين فردي ميان مدير، معاونين و دانش آموزان، مصاحبه نيمه سازمان يافته با مدير و معاونين و دانش آموزان، بررسي گزارش هاي مکتوب از فعاليت هاي قبلي و مصاحبه روايتي با دانش آموزان مشارکت کننده انجام شده است. براي تضمين اعتبار داده ها، از روش هاي سه سويه سازي و انسجام ساختاري، بررسي مجدد توسط مشارکت کننده ها، کدگذاري مجدد توسط داور دوم و فنون شبه آماري استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهند که عملکرد برنامه ريزي مديران آموزشي، منجر به تثبيت نظام ارزشي دانش آموزان در سطوح اول تا چهارم نظريه گريوز شده و پرورش مخاطبان براي ورود به سطوحي از نظام ارزشي مبتني بر معنويت، يکپارچگي، جامعه محوري و تدبيرمحوري عقيم مانده است.

 
كليد واژه: نظام ارزشي، برنامه درسي پنهان، برنامه ريزي، مدير آموزشي، نظام ارزشي گريوز
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها