پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:25 PM
4 : مطالعات برنامه درسي پاييز 1385; 1(3):105-133. |
چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مبتني بر تحليل مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي |
عطاران محمد,آيتي محسن,كيامنش عليرضا |
اين تحقيق با هدف اريئه چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا انجام شده است. روش تحقيق توصيفي- تحليلي است. در اين روش ابتدا مباني فلسفي، اجتماعي و روان شناختي برنامه هاي درسي در دو رويكرد «سنتي» و «مبتني بر فاوا» توصيف شده و مورد مقايسه قرار گرفته است. براساس تجزيه و تحليل نتايج مقايسه، دلالت هاي مباني مورد بحث در آموزش و پرورش و هم چنين برنامه هاي درسي تربيت معلم در عصر فاوا استناج گرديده است. در نهايت با جمع بندي از يافته هاي مراحل پيشين، چارچوب نظري برنامه هاي درسي تربيت معلم مبتني بر فاوا ترسيم گرديده است. |
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، تربيت معلم، برنامه ريزي درسي |
نسخه قابل چاپ |