پاسخ به:بانک مقالات مهدویت
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 9:29 PM
7 : مشرق موعود زمستان 1389; 4(16):135-165. |
بررسي مولفه غايت شناختي الگوي هنجاري رسانه هاي جديد اسلامي (تحليلي بر تاثير نگاه مهدوي در ترسيم الگوي رسانه مطلوب اسلامي) |
باهنر ناصر,صمدي مجتبي* |
* دانشگاه امام صادق (ع) |
مقاله پيش رو در تلاش است تا ابعاد جديدي از نظريه هنجاري رسانه اسلامي را بگشايد. مولفه غايت شناسي يکي از تمايزات اساسي در ميان نظريات محسوب مي شود. البته هر چند يافتن و بحث پيرامون اين مولفه سخت و مشکل مي نمايد، اما محقق با غور در ميان منابع و متون اسلامي به ويژگي هايي دست يافته که در رويکردي همگرا به آينده رسانه، مناسب جهت سياست گذاري رسانه به سوي الگوي آرماني به شمار خواهد آمد و در نهايت، آن را به صورت نموداري جديد از ويژگي ها و تمايزات ارايه مي دهد که تفاوت اساسي با ساير ويژگي هاي اين مولفه نظريات هنجاري دارد. |
كليد واژه: نظريات هنجاري رسانه، غايتانگاري، حکومت مهدوي، رسانه اسلامي |
نسخه قابل چاپ |