پاسخ به:بانک مقالات زنان
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:24 PM
: مطالعات زنان پاييز 1389; 8(2 (پياپي 24)):7-23. |
نابرابري جنسيتي آموزشي در بخش درودفرامان کرمان شاه |
اعظم آزاده منصوره*,رضايي انيس |
* گروه علوم اجتماعي، دانشگاه الزهرا |
اين نوشتار به بررسي نابرابري آموزشي، به عنوان يکي از عوامل مهم تداوم و بازتوليد نابرابري هاي اجتماعي،به ويژه نابرابري جنسيتي مي پردازد. نابرابري آموزشي جنسيتي در همه جوامع، از جمله جوامع در حال توسعه و به ويژه مناطق محروم تر آن، از منطقي جداگانه پيروي مي کند و داراي کارکردي ويژه است. بر پايه فرض اين پژوهش،که با استفاده از نظريه هاي جنسيتي، مبادله، و انتخاب عقلاني به دست آمده است، برخي از عوامل فرهنگي و اجتماعي، به هم راه محاسبه هاي عقلاني، سوادآموزي دختران را يک سرمايه گذاري بي باز گشت و بدون توجيه منطقي مي نماياند. |
كليد واژه: نابرابري جنسيتي آموزشي، جامعه پذيري جنسيتي، باورهاي قالبي جنسيتي، باور به برتري مردان، ايفاي نقش جنسيتي، انتخاب عقلاني پدر و مادر |
نسخه قابل چاپ |