پاسخ به:بانک مقالات زنان
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 7:42 PM
4 : مجله تحقيقات زنان(مجله مطالعات زنان) پاييز 1386; 1(2):84-102. |
رابطه خودکارآمدي رياضي، سودمندي ادارک شده رياضي و راهبردهاي خودتنظيمي با پيشرفت رياضي در دانش آموزان: يک مقايسه جنسيتي |
حجازي الهه,نقش زهرا |
هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين خودکارآمدي رياضي، راهبردهاي خودتنظيمي و سودمندي ادراک شده با پيشرفت رياضي در دانش آموزان دختر و پسر و سال سوم دبيرستان شهر اصفهان است. به اين منظور 400 دانش آموز سال سوم دبيرستان رشته رياضي به صورت تصادفي از نواحي پنج گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و به پرسشنامه اي متشکل از 3 خرده مقايسه خودکارآمدي رباضي (ميدلتن و ميگلي، 1997)، راهبردهاي خود-تنظيمي (ميلر و همکاران، 1996) و سودمندي ادراک شده (ميلر و همکاران ،(1996 پاسخ دادند. نتايج نشان دادند که خودکارآمدي رياضي، راهبردهاي خود تنظيمي و سودمند ادراک شده با پيشرفت رياضي هر دو جنس رابطه دارند. ميزان رابطه اين متغيرها در دو جنس متفاوت است خودکارآمدي رابضي بيشترين نقش را در پيشرفت رياضي دختران دارد. |
كليد واژه: خودکارآمدي رياضي، راهبردهاي خودتنظيمي، سودمندي ادارک شده، عملکرد رياضي، مقايسه جنسيتي |
نسخه قابل چاپ |