پاسخ به:بانک مقالات زنان
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 7:34 PM
2 : مجله تحقيقات زنان(مجله مطالعات زنان) پاييز 1390; 5(3):27-52. |
مقايسه الگوي نگرشي و رفتاري زنان و مردان بازديدکننده از وب سايت هاي فروش |
سهرابي بابك*,خانلري امير |
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران |
نتايج تحقيقات در مورد تفاوت هاي جنسيتي از نظر اهداف و شيوه هاي استفاده از اينترنت متناقض بوده است، و اتفاق نظر کمي در اين زمينه وجود دارد. اين مقاله قصد دارد تا در محيط وب سايت هاي ايراني، تفاوت بين نگرش ها، احساسات و ترجيحات زنان و مردان استفاده کننده از اينترنت را مقايسه و تحليل نمايد. بدين منظور داده هاي مورد نياز از مراجعه کنندگان به پورتال هاي فروش اينترنتي شهر تهران گردآوري شد. پس از ارسال الکترونيکي پرسشنامه براي 150 نفر نمونه از زنان و مردان جامعه آماري، 89 پرسشنامه از مردان و 97 پرسشنامه زنان برگشت داده شد. داده ها از لحاظ شاخص هاي مرکزي و پراکندگي تحليل و فرضيات تحقيق با آزمون هاي تي مستقل و فريدمن بررسي شد. يافته ها حاکي از آن است که نگرش مثبت زنان نسبت به خريد الکترونيک کاهش يافته است، در حالي که نگرش مردان کاملا برعکس است. همچنين احساسات، ادراکات و اولويت هاي خريد اين دو گروه هم کاملا متفاوت است. |
كليد واژه: نگرش، احساسات، رفتار مصرف کننده، خريد اينترنتي، جنسيت |
![]() |
نسخه قابل چاپ |