پاسخ به:مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 11:07 AM
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از هموطنان ارمنى - كليمى - آشورى - زرتشتى و كلدانى، رهبران دينى و نمايندگان اقليتهاى مذهبى در مجلس شوراى اسلامى
ما همه كه در تحت پرچم توحيد هستيم تا با هم مجتمع نباشيم، نمىتوانيم در مقابل كفر مقاومت كنيم
من خوشبختم كه جمهورى اسلامى بعضى فرصتها را به ما و ملت ما نصيب مىكند و از آن فرصتها، ملاقات با قشرهاى مختلف و مذاهب مختلف و دينهاى مختلف است. ما همه در تحت لواى توحيد مجتمع هستيم. ايران مال همه است و توحيد مذهب همه است و مبدأ و معاد ايده همه است و ما اين مشتركات را داريم و ملت واحده هستيم و لازم است كه در مسائل ايران، همه در صحنه باشيم و همه با هم يد واحده باشيم كه ديگرانى كه مىخواهند به همه ماها تعدى كنند، چه با اسم اسلام و چه با اسم ساير مذاهب، به مسلمين جهان و به ملتهاى مظلوم جهان ظلم و ستم روا مىدارند، با هم تشريك مساعى كنيم در اينكه يك راه پيدا كنيم براى جلوگيرى از ستم در تمام قشرهاى انسانهاى دنيا.
انبياء عظام سلامالله عليهم از آدم تا خاتم كه تشريف آوردهاند و انبياء بزرگ اولوالعزم كه در بين مردم تشريف داشتهاند، همه آنها براى اينكه پرچم توحيد را و عدالت را در بين ملتها بر پا كنند. پيامبران، تمام پيامبران در طول تاريخ اينطور نبوده است كه فقط يك ناصحان باشند، بلكه آنها براى تهذيب اخلاق مردم به گفتار، به كردار، به عمل، به فعاليت مأمور بودند و خداى تبارك و تعالى آنها را براى اينكه انسانها را بسازند، براى اينكه خلق انسانى در آنها رشد پيدا بكند و اعمال و افعال انسانى داشته باشند، مبعوث فرموده است و همه در هر حالى كه بودهاند كوشش خود را كردهاند. و من يك نكتهاى كه سابقاً هم گاهى گفتم عرض مىكنم و آن اين است كه ما نمىدانيم چرا اين انبيائى كه اينقدر كوشش كردهاند براى تهذيب ملتها، براى اصلاح ملتها، براى جنبه معنويت ملتها، حكومتهائى كه در طول تاريخ آمده است، چه حكومتهاى اسلامى و چه حكومتهاى اديان ديگر، بر حسب قاعده در خلاف مشى پيامبران خود عمل كردهاند. شما امروز مىبينيد كه كشورهاى دنيا مبتلا هستند به سرانى كه ادعاى مسيحيت مىكنند، ادعاى يهوديت مىكنند، ادعاى اسلاميت. ابتلائى كه الان ملتهاى دنيا دارند به دست بسيارى از اين سران، ابتلائى است كه بايد ما ابتلاء انبيا حساب كنيم. همانطورى كه انبيا در صدر عالم تا آخر مبتلا بودند به دست يك خيانتكارانى كه با آنها آنطور عمل كردند كه روى
تاريخ را سياه كردند، ملتهاى آنها هم امروز مبتلا هستند به سرانى كه روى تاريخ را سياه مىكنند و انبيا را سرشكسته در پيش خداى تبارك و تعالى (نعوذ بالله) مىكنند. شما ببينيد كه اگر پيغمبر اسلام را ببرند در محضر خدا و به او بفرمايد خداى تبارك و تعالى، وحى كند به او كه اين افرادى كه، حكومتهائى كه ادعاى اسلام مىكنند ببينيد چه مىكنند با مردم، ببينيد كه اين حكومتها بر خلاف مصالح كشورهاى خودشان عمل مىكنند، جوابى ندارند جز اينكه من تبليغ كردهام لكن آنها نشنيدند. و اگر هر يك از انبيا را ببرند در محضر خدا و خداى تبارك و تعالى به آنها وحى كند كه اين حكومتهائى كه از مذهب شما هستند، ببنيد الان در جهان چه مىكنند، امريكا با مردم چه مىكند با دعوى مسيحيت. آن مسيحى كه تمام وجودش بر اين بوده است، اين مسيحى كه تمام وجودش روحانى بوده است و بر اين معنا بوده است كه مردم را روحانى كند، الان آنهائى كه ادعاى مسيحيت مىكنند، اقبالشان به دنيا از آنهائى كه مشرك هستند كمتر نيست. آنهائى كه اصلاً مبدأ و معاد را قبول ندارند، با آنهائى كه دعوى مسيحيت مىكنند، دعوى يهوديت مىكنند از اين سران، فرق با آنها معلوم نيست چيزى باشد، بلكه شايد اينها جلو باشند از آنها در اينكه به دنيا توجه دارند و مردم مظلوم را زير پاى خودشان خرد مىكنند. امروز شما مىبينيد كه صهيونيست در عالم كه مدعى يهودى بودن هست و يهوديان او را قبول ندارند، با مردم چه كند و معذلك ادعا مىكند كه من تابع حضرت موسى هستم. و بالاتر و بدتر از او دولتهاى بزرگ مسيحى با مردم چه مىكنند، با آن روحانيتى كه حضرت مسيح داشته است، با مردم چه مىكنند و با ملتهاى خودشان، حتى با ملتهاى مظلوم خودشان. و ديگران چه مىكنند كه روى مسيحيت را سياه كردهاند، البته روى خودشان سياه است. و همين طور ساير قشرها و آنهائى كه ادعاى اسلام مىكنند. امروز صدمهاى كه ملت مسلمان ما از صدام دارد مىكشد و ملت مظلوم مسيحى و غير مسيحى از صهيونيستها در لبنان و امثال لبنان مىكشند، كى از ديگرى كشيده است اين رنجها را؟ اينها همه مدعى هستند، لكن در عمل بينيد كه چه هستند. و ما ملتها، ما همه كه در تحت پرچم توحيد هستيم، تا با هم مجتمع نباشيم، تا در اصل مليتى كه مال همه است با هم مجتمع نباشيم و با هم وحدت نداشته باشيم و در صحنه حاضر نباشيم، نمىتوانيم در مقابل اين سيل كفر و اين سيل فزايندهاى كه همه عالم را دارد مىبرد، نمىتوانيم مقاومت كنيم. اينكه مىبينيد در ظرف چهار سالى كه، قريب چهار سالى كه ايران بحمدالله ايستاده است و رزمندگان در حدود بيش از سه سال، بيش از دو سال در جنگ هست، شما مىبينيد كه اينها همه ايستادهاند و با همه مشكلات ايستادهاند و ملت هم پشت سر آنها و اين است كه موجب پيروزى ما شده است.
شما اين مطلب را بايد بدانيد كه دولت اسلامى براى اگر به وظايف اسلامى عمل كند، براى همه قشرها، براى همه دينهائى كه رسمى هستند در ايران، براى همه اينها احترام قائل است، براى همه اينها همانطورى كه براى ساير قشرهاى ملت مسلمان احترام قائل است، براى آنها هم قائل
است و اين نيست جز اينكه اسلام اينطور است.
شما در تاريخ شايد ديده باشيد كه وقتى كه لشكر معاويه آمد و چند نفر را چه كرد و يكى از زنهاى اهل مذاهب رسمى را، آن خلخال را از پايش درآورد، حضرت امير كه حكومت آنوقت بود (بر حسب نقل) فرموده است كه شنيدم خلخال از پاى يك كسى كه با اسلام است و تابع اسلام است درآوردند و اگر كسى در اين امر بميرد، اين را نبايد ملامت كرد. اينطور پشتيبان است. ملت ايران همه با هم بايد در صحنه باشند، همه با هم بايد تشريك مساعى كنند براى حفظ ايران و براى اينكه انشاءالله اين كشورهاى ديگر را هم از آن اسارتهائى كه داشتهاند بيرون بياورند. شما مقايسه يك حساب، پيش خود - كه - يك حساب را مقايسه كنيد مابين آن رژيم سابق و رژيمهائى كه الان هم در دنيا هست و بوده است، با رژيمى كه امروز در ايران برقرار است، شما مقايسه كنيد بين اين دو تا ببينيد كه وضع همه ملت در عين حالى كه گرفتارىهاى همه جانبه دارد دولت و ملت ما، در عين حالى كه ملت و دولت ما در فشار اقتصادى دولتهاى بزرگ هستند، در عين حالى كه دولت و ملت ما مورد تهاجم نظامى دولتها هستند، معذلك آنقدرى كه در اين چند سال، در اين دو سه سال كم، با همه اين گرفتارىها، براى مستمندان كار شده است، در طول سلطنت اين پدر و پسر غير انسان، حاصل نشده بود. و مطمئن باشيد شما كه دولت اسلامى خدمتگزار است براى همه قشرهاى ملت، اختصاص به يك طايفه، دو طايفه ندارد و ما از طرف اسلام مأمور به اين معنا هستيم. ما مأمور به اين هستيم كه تا آقايان در تعهد خودشان به دولت اسلامى و جمهورى اسلامى باقى هستند، ما در تعهد خودمان در خدمتگزارى به آنها باقى باشيم. و من اميدوارم كه ملت مطلقاً از مسلمين و اين قشرهاى غير مسلم مربوط به اسلام و اينهائى كه به رسميت شناخته شدند در اسلام و در قانون اساسى، هميشه توجه به اين داشته باشند كه پيروزى ما با اين است كه همه با هم باشيم. پيروزى ما، پيروزى شما در اين است كه همه در صحنه باشيم، در اين است كه اختلافاتى كه جزئى بينتان هست برطرف باشد و اختلاف در كار نباشد. در چيزهائى كه مربوط به دولت است، در چيزهائى كه مربوط به مجلس است، در چيزهائى كه مربوط به قانون است، بايد همه ما تشريك مساعى كنيم، همه ملت با هم باشند. مجلس خبرگان تقويت رهبرى است امروز در ملت ما مطرح است قضيه مجلس خبرگان براى تعيين رهبرى. اين مسألهاى است كه نبايد ملت ايران براى آن كم ارج قائل باشد. الان يك دسته از قرارى كه شنيدم دوره افتادهاند كه اين مجلس خبرگان نبايد باشد براى اينكه تضعيف رهبرى است.
گول اين حرفها را نخورند، بايد همه وارد بشوند، اين يك تكليف است. حفظ اسلام يك تكليف شرعى است براى همه ما. حفظ مملكت توحيدى يك تكليفى است براى همه قشرهاى ملت و اگر چنانچه همه با هم نباشند و در صحنه حاضر نباشند و رأى به وكلا ندهند و رأى به مجلس خبرگان ندهند و وكلائى كه بايد تعيين بشود و كسرى دارند رأى كم بياورند، اين بر خلاف تكليف عمل كردهاند. بايد همه در
صحنه باشند و همه وارد باشند و من به قشر روحانيت هم عرض مىكنم كه كنارهگيرى موجب اين مىشود كه همانطورى كه در زمان سابق از كنارهگيرى علماى مذاهب، اسباب اين شد كه ملت ما و بزرگانشان جدا شدند و هر كارى خواستند دولت كردند و دولتها را به حال خود گذاشتند و هر طور سركشى خواستند كردند، اگر چنانچه شما از صحنه بيرون برويد، علما، دانشمندان از صحنه بيرون بروند، اين اسباب اين مىشود كه باز آن مسائل سابق پيش يبايد. امروز تكليف است. مجلس خبرگان تكليف است براى همه كه هم در آن كه مىخواهد خبره بشود بايد برود اسمنويسى كند، آن كه لايق است برود و اسمنويسى كند، ملت به آنها رأى بدهند. در هر صورت اگر چنانچه ما همهمان در صحنه نباشيم و همه به فكر اين نباشيم كه اين كشور را از شر مفسدان نجات بدهيم، اگر به فكر اين نباشيم، خداى نخواسته اگر حاضر هم، در وضع حاضر هم خيلى تأثير نكند، در وضع آينده ملت باز تأثير مىكند و خداى نخواسته دوباره ملت ما را گرفتار آنطور اشخاص مىكند كه بر صغير و كبير ما رحم نكنند. و من اميدوارم كه خداوند تبارك و تعالى به همه ما توفيق بدهد كه خدمت كنيم به اين كشور، خدمت كنيم به اين ملت و همه با هم باشيم و بر ضد كسانى كه بر خلاف اين ملت هستند، بر خلاف مصالح اين ملت هستند، نهضت خودمان را حفظ كنيم و انشاءالله در طول تاريخ، ديگر گرفتار آن حكومتهايى كه خودشان را از مردم جدا مىدانستند و براى خودشان دستگاههاى سلطنتى درست كرده بودند، گرفتار انشاءالله نشويم.
والسلام علينا و على عبادالله الصاحين