پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391 3:21 PM
5 : كاوش هاي مديريت بازرگاني پاييز و زمستان 1388; 1(2):109-132. |
تعيين اقدامات تخصصي و مشترک مديريت کيفيت جامع، توليد به هنگام و نگهداري جامع بهره ور |
فيضي كامران,دهقان دهنوي حسن |
شرکت هاي توليدي جهت رقابت پذيري به مديريت منابع انساني، صرفه جويي در هزينه، ارايه خدمات و پاسخگويي موثر به مشتريان نياز دارند. برنامه هايي از قبيل JIT، TQM ،TPM سازمان را در جهت رقابت پذيري ياري مي کنند. بنگاه هايي که بتوانند برنامه هاي مذکور را بهتر اجرا کنند، از مزاياي رقابتي بيشتري برخوردار خواهند شد. براي اجراي چنين برنامه هايي، شناخت اقدامات منجر به شکل گيري آنها الزامي است. هر برنامه شامل مجموعه اي از اقدامات است; بعضي از آنها در ساير برنامه ها نيز وجود دارند که به آنها «اقدامات مشترک» گفته مي شود. اقداماتي را که ويژه يکي از برنامه ها باشند «اقدامات تخصصي» مي نامند. هدف اين مقاله شناسايي اقدامات تخصصي و مشترک برنامه هاي مذکور است. براي نيل به اين هدف از روش «دلفي فازي» استفاده شده است. در اين پژوهش با توجه به ادبيات تحقيق? کليه اقدامات برنامه هاي فوق استخراج شده و سپس با استفاده از روش دلفي فازي و بر اساس ديدگاه هاي خبرگان صنعت کاشي و سراميک استان يزد اقدامات آنها در قالب اقدامات مشترک سه برنامه و اقدامات تخصصي هر برنامه طبقه بندي گرديده است. |
كليد واژه: مديريت کيفيت جامع، نگهداري جامع بهره ور، توليد به هنگام |
نسخه قابل چاپ |