0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391  3:21 PM

 2 : كاوش هاي مديريت بازرگاني پاييز و زمستان 1388; 1(2):31-54.
 
بررسي تاثير نوجويي مصرف کننده، دانش محصول و اعتماد به شناسه والد بر پذيرش توسعه شناسه
 
جباري ياسر,قره چه منيژه,عزيزي شهريار
 
 
 

امروزه ايجاد، حفظ و توسعه شناسه از مهم ترين مسايلي است که در هر کسب و کاري مطرح مي شود. تحقيق حاضر، رابطه بين نوجويي مصرف کننده و پذيرش توسعه (افقي و عمودي) شناسه و همچنين تاثير تعديلي دو متغير دانش محصول و اعتماد به شناسه والد را بر اين رابطه، مورد بررسي قرار مي دهد. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از نمونه 385 نفري مصرف کنندگان محصولات «رامک» در شهر شيراز استفاده شد. مدل ارايه شده و فرضيه ها با استفاده از «روش تقسيم» مورد آزمون قرار گرفت. نتايج بدست آمده نشان داد که نوجويي مصرف کننده بر پذيرش توسعه افقي و عمودي شناسه، تاثير مثبتي دارد. از ميان دو متغير تعديل کننده مورد بررسي، اثر تعديلي دانش محصول، مورد تاييد قرار نگرفت و طبق يافته ها، مشخص شد که اعتماد به شناسه والد بر رابطه بين نوجويي مصرف کننده و پذيرش توسعه شناسه، اثر تعديل کننده دارد.

 
كليد واژه: نوجويي، توسعه شناسه، توسعه افقي، توسعه عمودي، اعتماد به شناسه، دانش محصول
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها