پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:44 AM
4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1386; 7(25):87-112. |
ارايه مدل تلفيقي از مهندسي ارزش (VE) و تکنيک تحليل سلسله مراتبي (AHP) به منظور طراحي نماي ظاهري خودروي سمند |
متقي هايده,حبيبي راد امين |
اگر سازمان ها بخواهند در عرصه خواسته هاي متغير و انتظارات متنوع مشتريان به همراه محيط متحول امروز، به حيات خود ادامه دهند؛ چاره اي جز اين ندارند، که براي مشتريان و جامعه مرتبط با آن به دنبال ارزش آفريني باشند. مهندسي ارزش يکي از ابزارهاي خلق و بهبود ارزش براي محصولات و خدمات بوده، که علاوه بر اينکه در زمينه هاي متفاوتي اعم از صنعت، خدمات، کشاورزي، آموزش و پرورش، حمل و نقل، راه و ساختمان و پروژه هاي عمراني کاربرد دارد، در اخذ تصميمات کارآمد توسط مديران، در حوزه هاي دولتي و غير دولتي نيز موثر خواهد بود. در تحقيق حاضر با به کارگيري تکنيک تحليل سلسله مراتبي (AHP) در فرايند مهندسي ارزش (VE) تلاش شده است، با توجه به محدوديت هاي در پيش روي شرکت، خودرويي به بازار ارايه شود، که براي مشتري ارزش بيشتري را به همراه داشته باشد. |
كليد واژه: مهندسي ارزش، شاخص ارزش، تکنيک تحليل سلسله مراتبي، تکنيک سيستماتيک تحليل کارکرد، مدل تلفيقي مهندسي ارزش و تکنيک تحليل سلسله مراتبي، طرح نماي ظاهري (خارجي) |
نسخه قابل چاپ |