0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM

 9 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):253-274.
 
مدل عوامل موثر بر عملکرد نيروي فروش: رويکرد معادلات ساختاري
 
عزيزي شهريار,روستا احمد,خدادادحسيني سيدحميد,اسدالهي هوشنگ
 
 
 

عملکرد نيروي فروش از موضوعات مورد توجه شرکتها در فضاي رقابتي امروز است. در اين مطالعه محققان الگويي را براي شناسايي عوامل موثر بر سه جنبه مختلف عملکرد نيروي فروش (رفتاري، ارايه فروش و عيني) طراحي نموده و با استفاده از معادلات ساختاري و کاربرد نرم افزار ليزرل نسخه 5/8 آن را آزمون نمودند. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از نمونه 165 نفره از نيروهاي فروش در صنعت مواد غذايي استفاده شد. نتايج نشان داد که از بين ادراکات شغلي نيروي فروش: اشتياق شغلي بر عملکرد عيني فروش و سخت کوشي بر عملکرد ارايه فروش و رفتاري بيشترين اثر را دارند. همچنين مشخص شد که عملکرد عيني فروش تابعي از عملکردهاي ارايه فروش و رفتاري است. اين تحقيق نشان داد که براي تبيين اثر تعارض، اشتياق و رضايت شغلي بايد متغير ميانجي سخت کوشي را مدنظر قرار داد.

 
كليد واژه: ابهام شغلي، اشتياق شغلي، سخت کوشي، عملکرد نيروي فروش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها