0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:36 AM

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):31-50.
 
تبيين اثر مدل هاي ذهني بر ديدمان پردازي مشترک در سازمان ها
 
جعفري مصطفي,قوچاني فرخ
 
 
 

ظهور عصر ناپايداري و آغاز و انجام پياپي و حيرت آور قواعد بازي رقابت، جايگزيني دمادم وضعيت هاي حاکم بر فضاي کسب و کار، ضرورت دستيابي به چهارچوبي براي درک ارتباط روشمند دنياي درون (ذهن) و برون (صنعت)، ما را برمي انگيزند که هم مدل هاي ذهني و هم ديدمان (چشم انداز) خويش از آينده را مستمرا باز بيافرينيم و بهبود دهيم. اين امر مستلزم شناخت الگوهاي حاکم بر دگرگوني هاي ذهني تصميم گيران راهبردي و نيز شيوه تجسم و تصور آنها از آينده کسب و کار و صنعت خودشان دارد.
دراين تحقيق شيوه ديدمان پردازي تصميم گيران راهبردي شناسايي شده و فرآيند اثرگذاري مدل هاي ذهني بر آن تبيين شده است. داده هاي موردنياز از طريق پرسش نامه هاي از پيش تعيين شده، از جامعه هدف که صنعت روي ايران متشکل از 37 شرکت بود به شيوه تمام شماري، گردآوري و با نرم افزار
LISREL مدل سازي معادلات ساختاري 1 تجزيه و تحليل شده است. يافته ها، نشان مي دهد که تصميم گيراني که مدل هاي ذهني پويا تر دارند ديدمان پردازان موفق تري هستند و نتايج مطلوب تري بدست مي آورند.

 
كليد واژه: مدل هاي ذهني، تصوير ذهني، ديدمان پردازي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها