پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:29 AM
6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1389; 9(2 (پياپي 35)):103-118. |
مديريت دانش، نوآوري دانش و عملكرد نوآوري در شركت هاي كوچک و متوسط |
ميرفخرالديني سيدحيدر,حاتمي نسب سيدحسن,طالعي فر رضا,كنجكاومنفرد اميررضا* |
* دانشكده اقتصاد، مديريت و حسابداري، دانشگاه يزد |
هدف از اين مطالعه، ارزيابي و اولويت بندي مولفه هاي مديريت دانش، مرتبط با نوآوري دانش و عملکرد نوآوري است. لذا براي اين منظور از آزمون همبستگي و رگرسيون استفاده شده است، سپس با استفاده از تکنيک تاپسيس مهمترين مولفه هاي تاثيرگذار مديريت دانش رتبه بندي شدند. جامعه آماري اين تحقيق، مجموعه شرکت هاي شهرک صنعتي استان فارس بوده و مجموعه شرکت هاي صنايع غذايي و آشاميدني ها به عنوان مورد مطالعه انتخاب شد. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل: مطالعه ادبيات تحقيق، مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه است. تاييد آزمون فرضيه ها، ارتباط مثبت و معنادار نوآوري دانش و مديريت دانش؛ و مديريت دانش و عملکرد نوآوري را به اثبات مي رساند. در انتها نيز، مهمترين مولفه هاي تاثيرگذار مديريت دانش و عملکرد نوآوري با استفاده از تکنيک تاپسيس رتبه بندي شد. |
كليد واژه: مديريت دانش، نوآوري، شرکت هاي کوچک و متوسط، تاپسيس (TOPSIS) |
نسخه قابل چاپ |