پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:29 AM
5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1389; 9(2 (پياپي 35)):89-102. |
هم خواني ميان راهبرد بازاريابي و محيط دروني و بيروني سازمان |
كسائي مسعود,احمدي محمد* |
* دانشگاه پيام نور |
شکل گيري و تدوين راهبرد بازاريابي نيازمند شناختي است که از وضعيت بازار و توانمندي هاي سازمان ها ايجاد مي شود. بنابراين، تدوين راهبرد بازاريابي بايد بر اساس هم خواني با توانمندي هاي دروني و وضعيت بازار (هم خواني بيروني) باشد. اين پژوهش به تعيين روابط ميان متغيرهايي نظير: قوت راهبرد بازاريابي و هم خواني دروني و بيروني مي پردازد و با توجه به اين که عوامل موثر بين متغيرهاي مذکور را در سطح سازمان ها بررسي مي كند، يک پژوهش بنيادي به شمار مي رود. همچنين از نظر نحوه گردآوري داده ها، اين پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل شرکت هايي است که خدمات اينترنتي را در کشور عرضه مي کنند. از آن جا که اين تحقيق به صورت کمي به بررسي رابطه ميان متغيرها مي پردازد، نتايج آن قابل تعميم به کل جامعه هستند. با توجه به داده هاي گردآوري شده از 87 نمونه آماري، مي توان گفت که هم خواني دروني و بيروني و قوت بازاريابي، با هم ارتباط متقابل دارند و وجود يکي از آنها در سازمان، احتمال وقوع ديگري را افزايش مي دهد. هنگامي که هم خواني بيروني در سازمان وجود داشته باشد، مي تواند به عنوان نماينده اي از وجود هم خواني دروني باشد و احتمال افزايش قوت راهبرد بازاريابي را در پي خواهد داشت. |
كليد واژه: هم خواني دروني، هم خواني بيروني، قوت راهبرد بازاريابي، سبک تدوين راهبرد |
نسخه قابل چاپ |