0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:28 AM

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1389; 9(2 (پياپي 35)):43-65.
 
هوشمندي رقابتي و تصميم گيري استراتژيک
 
رضائيان علي,لشكربلوكي مجتبي*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

در سال هاي اخير، «هوشمندي رقابتي» به يكي از مفاهيم مهم مديريت تبديل شده و با شركت هاي بزرگ عجين شده است؛ اما بايد پرسيد، تاثير هوشمندي رقابتي بر تصميم گيري استراتژيک شرکت چيست؟ نوع آرماني هوشمندي رقابتي ويژگي هايي دارد؛ از قبيل پويش و جست و جوي دقيق در منابع اطلاعاتي مختلف و داده کاوي؛ تشخيص زودهنگام خطرات و فرصت ها؛ ارايه موثر به هنگام و چندرسانه ‌اي اطلاعات؛ فشرده سازي داده ها و اطلاعات؛ تسهيم دانش و اطلاعات، توانايي ايجاد گزارش ها در برابر پرس و جوها در لحظه و ذخيره سازي اطلاعات و محافظت از آنها. نتايج تحقيق نشان مي دهد که اين ويژگي ها بر فرآيند تصميم گيري استراتژيک موثرند، اما هوشمندي رقابتي بيشترين تاثير را بر مراحل اوليه فرآيند تصميم گيري استراتژيک دارد و کمترين تاثير را بر توسعه گزينه هاي استراتژيک و انتخاب و ارزيابي گزينه ها (مراحل انتهايي تصميم گيري استراتژيک) دارد. روش تحقيق در اين مقاله استخراج نوع آرماني بر مبناي مطالعات موردي چندگانه بوده است.

 
كليد واژه: نوع آرماني، تصميم گيري استراتژيک، مورد پژوهي چندگانه، هوشمندي رقابتي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها