0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:28 AM

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1389; 9(3 (پياپي 36)):25-36.
 
مخارج تبليغات و ارزش بازار
 
حجازي رضوان*,حيدرپور فرزانه,حسن زاده مهشيد
 
* دانشكده علوم اقتصادي، دانشگاه الزهرا
 
 

رقابت به گونه اي است که شرکت ها حتي از کمترين مبالغ سرمايه گذاري صرف نظر نمي کنند. در چنين شرايطي تبليغات يکي از ابزار نيرومندسازي توان رقابتي شرکت هاست. با توجه به اهميت تبليغات در شرايط کنوني بازار رقابتي، اين سوال پيش مي آيد که آيا نشان دادن مخارج تبليغات به عنوان هزينه دوره در صورت هاي مالي صحيح است و آيا اثرات آتي مخارج تبليغات بر ارزش بازار شرکت تاثير دارد يا خير. تحقيق حاضر به بررسي رابطه مخارج تبليغات و ارزش بازار شرکت مي پردازد. در اين تحقيق از تحليل رگرسيون استفاده شده است تا ميزان اثر تبليغات به عنوان متغير مستقل بر ارزش بازار شرکت به عنوان متغير وابسته مشخص شود. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از اطلاعات صورت هاي مالي شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1381 الي 1385 استفاده شده است. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد که افزايش مخارج تبليغات سبب افزايش ارزش بازار شرکت مي شود. بنابراين مي توان پيشنهاد کرد که مخارج تبليغات به عنوان يکي از انواع دارايي هاي نامشهود (منابع شرکت) قلمداد و در صورت هاي مالي گزارش شود.

 
كليد واژه: تبليغات، ارزش بازار شرکت، دارايي نامشهود
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها