0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:22 AM

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1388; 8(30):29-48.
 
بهبود ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري توسط ايجاد تصور از مزيت هاي کارکردي و غيرکارکردي (مطالعه موردي: بانک ملت)
 
ديواندري علي,حقيقي محمد,اله ياري اشكان*,باقري تينا
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران
 
 

منبع اصلي ارزش آفريني برند (هم براي سازمان و هم براي مشتري) در ذهن مشتريان بالقوه و بالفعل نهفته است. بنابراين، براي بهبود وضعيت برند، تمرکز بر جايي غير از ذهن مشتريان، امري نادرست خواهد بود. البته آشکار است که کنترل مستقيم ذهنيت مشتريان امري غيرممکن است. در اين راستا، اين مقاله درصدد است تا رابطه علي بين تصورات از مزيت هاي کارکردي و غيرکارکردي حاصل از تعاملات فعاليت هاي ايجاد برند، با شناخت برند (به صورت مطالعه موردي در بانک ملت) را نمايان سازد.
نتايج نشان داد که تصور از مزيت هاي کارکردي رابطه علي و همبستگي مثبت نسبتا شديدي با شناخت برند داشته و به عنوان علتي بر ذهنيت هاي شکل گرفته در رابطه با برند محسوب مي شود. بنابراين تعامل فعاليت هاي ايجاد برند در راستاي ايجاد تصور از ارايه مزيت هاي کارکردي توسط برند يک بانک، بر بهبود ارزش ويژه برند بسيار موثر واقع خواهد شد.

 
كليد واژه: ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري، شناخت برند، مزيت هاي کارکردي، مزيت هاي غيرکارکردي، فعاليت هاي ايجاد برند
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها